کد خبر: دارایی‌های-ضروری-را-برای-ورود-به-بورس
۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
دارایی‌های ضروری را برای ورود به بورس نفروشید!

به گزارش گروه اقتصاد  خبرگزاری سلامت به نقل از بازارسرمایه، حسن قالیباف اصل در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه ابراز داشت: براساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین اتاق بازرگانی ایران، حسابرسی، بورس تهران و فرابورس به امضا رسید سعی کردیم، دستورالعمل پذیرش را تسهیل کنیم به همین دلیل سازمان بورس و اوراق بهادار فرایند را به بورس تهران و فرابورس واگذار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم قرار شد نرم افزاری تهیه شود تا شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، بتوانند از طریق پنجره واحد در بازار سرمایه پذیرش شودند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: بخش خصوصی از روند طولانی بودن پذیرش در بورس گلایه داشتند، از همین رو و به منظور کوتاهی فرایند پذیرش این تفاهم نامه امضا شد تا قبل از پذیرش، بسیاری از کارها، مانند صورت‌های مالی شرکت‌ها انجام شود.

وی افزود: در بحث بورس املاک مستغلات قرار است علاوه بر املاک، امتیازات اموال نیز معامله شود و در حوزه املاک ۲ مشکل نقدشوندگی و کشف قیمت داریم.

قالیباف اصل اضافه کرد: ایجاد بورس املاک ایده خوبی است، زیرا بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی، املاک و اموال زیاد دارند، اما نمی‌توانند نقد کنند بورس املاک به عنوان ابزار تامین مالی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این بورس املاک و مستغلات شرکت سهامی عام است ادامه داد: این بورس بیشتر با محوریت بخش خصوصی است و سهام آن بعد از پذیره نویسی، به مردم واگذار می‌شود و کمک به نقد شوندگی اموال می‌کند.

قالیباف اصل درباره دومین‌ای تی اف دولتی گفت: هنوز درخواستی از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس نیامده است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: افراد برای ورود به بورس از پس اندازهای خود استفاده کنند و دارایی‌های مورد نیاز خود را نفروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha