کد خبر: دانشکده-علوم-پزشکی-نیشابور-در-جهت-توسع
۹ مرداد ۱۳۹۵، ۳:۵۱

وزیر بهداشت گفت: از سالها پیش که به نیشابور می آمدم یا از این شهر گذر می کردم، در مقایسه با امروز رشد بسیار خوبی کرده است.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور برگزار شد، با اشاره به اقدامات و تلاش های مسئولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در زمینه توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، اظهار داشت: مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم و البته خیرین سلامت کمک های بسیار خوبی کرده اند اما این کمک ها با تاخیر انجام شد و باید بابت غفلت های گذشته تاسف خورد.


وزیر بهداشت با اشاره به درخواست مسئولان و نمایندگان نیشابور مبنی بر تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی، نیشابور، گفت: دانشگاه از دانشکده آغاز می شود و به تکامل می رسد و به دانشگاه تبدیل می شود اما تربت حیدریه در سالهای گذشته و یا گناباد از 20 سال پیش صاحب دانشگاه شد. فرصت ها از دست رفته اما فرصت های زیادی نیز پیش رو قرار دارد.


دکتر هاشمی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی نیشابور باید بتواند در توسعه آموزش عالی قدم های موثری را بردارد، افزود: وضعیت نیشابور در حوزه خدمات مناسب نیست و تا رسیدن به فاصله استاندارد مورد نظر فاصله داریم و شاید یکی از دلایل آن نیز مجاورت با شهر مقدس مشهد بوده که افراد ترجیح می دادند برای دریافت خدمات درمانی به مشهد مراجعه کنند و در توزیع نیروی انسانی و متخصص عدالتی وجود نداشته که البته در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی حاکم است.


وزیر بهداشت با اشاره به تامین تجهیزات و نیروی انسانی مراکز درمانی نیشابور، گفت: این امکانات در گذشته وجود نداشته در حالی که تعداد متخصصان موجود قابل مقایسه با گذشته نیست البته هنوز هم کمبودهایی داریم و اگر امکانات مورد نیاز فراهم شود، مردم نیشابور علاقه مندند تا خدمات را در شهر خود دریافت کنند.
دکتر هاشمی در خصوص مشکلات شهر فیروزه گفت: اگر تعداد جمعیت به میزانی است که فرماندار نیشابور گفت، رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور برای احداث مرکز درمان بستر و پایگاه اورژانس جاده ای بررسی های لازم را انجام دهد تا در مورد آن تصمیم گیری کنیم که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یابد.


وزیر بهداشت اظهار داشت: دکتر روحانی در حوزه های مختلف از جمله سلامت همت ویژه ای کردند البته خدا خواست که ایشان در انتخابات پیروز شود و از نزدیک شاهدم که ایشان شبانه روز تلاش می کنند و کار بسیار سخت و دشواری است.
وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در نیشابور را غیرقابل باور دانست و گفت: تصور نمی کردم که چنین اقداماتی انجام شده زیرا از مشکلات وزارت بهداشت در تامین منابع آگاهی دارم و ای کاش منابع توزیع شده در ادوار گذشته، در اختیار مدیران فعلی بود و حتما کارنامه بسیار موفق تری را به نمایش می گذاشتند.


دکتر هاشمی تصریح کرد: با وجود وحدت، انگیزه مسئولان و مردمانی فهیم و شریف نیشابور می توان امیدوار بود که در سالهای آینده این شهر بتواند در سطح استان و کشور در حوزه سلامت نیز نقش آفرین باشد و اطمینان داشته باشید که در حد توان خود به پیشرفت نیشابور در حوزه سلامت کمک خواهیم کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha