کد خبر: دسترسی-سریع-به-واکسن-و-در-اختیار-گرفتن-آ
۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
دسترسی سریع به واکسن و در اختیار گرفتن آن، یکی از مطالبات جدی مردم است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهادریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شرایط وضعیت مناطق زردی را که تعداد بیماران مثبت آن، دو در صد هزار خواهد بود، آبی اعلام می کنیم  و همه کسب و کسب ها در این مناطق فعالیت خود را انجام می دهند و البته در مناطق زرد هم با مراعات دقیق پروتکل‌ها، ان‌شاء الله فعالیت کسب و کارها آغاز می شود.

رئیس جمهور در عین حال پایدار سازی شرایط کنونی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مواجهه با  موج چهارم بیماری را ضروری خواند و اظهارداشت: رعایت یک سلسله مواردی برای حفظ این وضعیت مهم است چرا که هر یک از این مجموعه ها آسیب ببیند مجددا با خطر مواجه خواهیم شد.

 دکتر روحانی گفت: همانطور که ماسک زدن ضروری است، رعایت فاصله‌گذاری های اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و اجتماعات هم ضروری است. هریک از اینها حلقه‌هایی را تشکیل می‌دهند که مانع گسترش ویروس می شود و تضعیف هر یک از این حلقه ها کل مدیریت مقابله با کرونا را از بین می برد.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم استمرار رعایت همگانی دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: اگر مجبور شویم بار دیگر برای مهار شیوع کرونا محدودیت‌های شدید وضع کنیم، طبیعتاً برای بسیاری از مشاغل و مردم مشکل ایجاد می‌شود و امیدوارم همه کمک کنند تا دوباره مجبور به وضع محدودیت‌های گسترده و شدید نشویم.

دکتر روحانی تهیه واکسن و انجام واکسیناسیون را از مطالبات به حق مردم دانست و افزود: دولت همه تلاش خود را برای تهیه واکسن مورد اعتماد انجام داده، اما همگان بدانند که دولت حدود 40 روز برای انتقال پول مورد نیاز خرید واکسن گرفتار بود و این جنایتی بود که حتی در زمینه تهیه دارو علیه ملت ایران اعمال شد. در عین حال دولت همه اقدامات لازم برای ساخت واکسن داخلی، ساخت واکسن مشارکتی و خرید و واردات واکسن، انجام داده و با وجود محدودیت‌های مالی فراوان، در این زمینه با دست باز عمل کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به تصویب سند تعیین اولویت‌ها برای واکسیناسیون در برابر کرونا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: برای روزی که واکسن در اختیار ما بوده و قرار است واکسیناسیون آغاز شود به یک سند برای تعیین اولویت‌ها نیاز داشتیم که در این جلسه به تصویب رسید و براساس آن، کادر درمانی، کارکنان خانه‌های سالمندان، جانبازان و معلولین، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، به ترتیب در اولویت‌های اول و دوم دریافت واکسن قرار داشته و برنامه واکسیناسیون باقی آحاد اجتماع نیز در این سند دیده شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم نباید در زمینه واکسن به شایعات توجه کنند، تصریح کرد: پیشنهادهایی برای تهیه واکسن و استفاده از آن در جریان آزمایش‌های انسانی به جمهوری اسلامی ایران نیز شد، اما وزارت بهداشت و درمان به حق این پیشنهادها را نپذیرفت و اجازه نداد که مردم برای مقاصد آزمایشی شرکت‌های ساخت واکسن مورد استفاده قرار گیرند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که چنین اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد و لازم است هر گونه خبر و اطلاعی در مورد واکسن را از منابع معتبر دریافت کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته مردم باید توجه داشته باشند که حتی زمانی که واکسن آمد و واکسیناسیون انجام شد، این موضوع به معنای مجوزی برای کنار گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی نیست و همه پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید حداقل چندین ماه پس از انجام واکسیناسیون به طور جدی و دقیق رعایت شود تا از رسیدن به شرایط ایمن مطمئن شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha