کد خبر: راه-اندازی-4-آزمایشگاه-جدید-آب-و-فاضلاب
۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵
راه اندازی 4 آزمایشگاه جدید آب و فاضلاب در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،فهیمه امیری گفت: چهار آزمایشگاه جدید مربوط به آب و فاضلاب در این استان راه اندازی می‌شود تا ضریب اطمینان و سنجش سلامت و بهداشت در این ارتباط بیش از گذشته افزایش یابد.

وی افزود: ۲ آزمایشگاه از این تعداد مربوط به آب خواهد بود که در شهرستان‌های شاهین شهر واقع در شمال و نجف آباد در غرب استان به بهره برداری می‌رسد.

امیری اضافه کرد: ۲ آزمایشگاه دیگر مربوط به فاضلاب است و در سِدِه لنجان واقع در شهرستان لنجان در غرب استان و دیگری در شهر بهارستان در جنوب کلانشهر اصفهان است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان تصریح کرد: اگرچه آب آشامیدنی در استان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هرگونه میکروب و مواد شیمیایی مُضر است اما با اینحال برای افزایش اطمینان هرچه بیشتر در مناطق مختلف آزمایشگاه‌های جدید راه اندازی می‌شوند.

امیری خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳ آزمایشگاه در بخش‌های آب و فاضلاب در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و سنجش سلامت و شاخص‌های بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی را مفید دانست و اظهارداشت: هم افزایی امکانات و تلاش برای تامین آب با درجه اطمینان بالاتر از حیث سلامت و بهداشت در مناطق مختلف از ثمرات این امر بوده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه آزمون های سلامت آب در این خطه بصورت جدول زمانبندی و انواع مختلف آزمایش‌ها بصورت روزانه و ماهانه انجام می‌شود گفت: این مرکز از حتی کوچکترین مورد و مشکل میکروبی یا آلودگی در آب چشم پوشی نمی کند تا آب تحویلی به مردم بطور کامل سالم باشد و سلامت هم استانی‌ها به خطر نیافتد.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha