کد خبر: راه‌اندازی-22-خانه-ورزش-کودک-در-تهران-80-ر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
راه‌اندازی 22 خانه ورزش کودک در تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اعلام برنامه های نوروز ۱۴۰۰، بیان داشت: سازمان ورزش با در اختیار داشتن بیش از هزار و 100 فضای ورزشی در شهر تهران حدود سه میلیون مخاطب دارد و بزرگترین زنجیره ورزشی کشور است.

وی افزود: سازمان ورزش شهرداری تهران با در اختیار قرار دادن بیش از 20 میلیون سانس ورزشی در سال به دنبال ایجاد نشاط و شادابی برای شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه حدود هزار و 200 دستگاه ورزش شهروندی در پارک ها وجود دارد که 70 درصد مخاطبان آن را بانوان تشکیل می دهند، گفت: اصولا ما با داشتن این زنجیره بزرگ در شهرداری در سلامتی جامعه بسیار تاثیرگذار هستیم.

محسنی با اشاره به موضوع کم تحرکی در جامعه تصریح کرد: کم تحرکی موضوع بسیار جدی است که سازمان ورزش شهرداری تهران بسیار جدی و حرفه ای آن را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا یکی از وظایف ما تزریق نشاط به شهروندان تهرانی و ارائه راهبردهای جدید ورزشی بود، عنوان کرد: در دوران کرونا با انتشار بیش از 200 کلیپ ورزش در خانه به مردم این پیام را ارسال می کردیم که اگرچه باشگاه ها با ظرفیت تمام امکان ارائه خدمات ندارند اما امکان ورزش در خانه ها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: در آغاز شیوع کرونا سه میلیون مخاطب را از دست دادیم و باید تلاش می کردیم آنها را مجدد به گستره ورزش بازگردانیم؛ تا به امروز 800 هزار نفر از شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی محلی با سازمان ورزش در ارتباط هستند.

محسنی ادامه داد: با برگزاری برنامه‌های چالشی توانسته‌ایم 800 هزار شهروند را به فضای ورزشی بازگردانیم؛ اگرچه کرونا آسیب های جدی برای مردم دنیا داشته است اما سازمان ورزش از تهدید کرونا چند فرصت جدید خلق کرد که یکی از آنها ایجاد برنامه های خانواده محور است.

وی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا نشان داد بسیاری از اعضای خانواده‌ها مهارت لازم برای زندگی تمام وقت در کنار یکدیگر را ندارند، گفت: از این رو چهار دهکده ورزش در تهران طراحی شده و قرار است اتفاقات ورزشی به صورت 100 درصد خانواده ‌محور در آنجا با کمترین نرخ اجرایی شود. امکان زندگی شبانه روزی در این دهکده ها وجود دارد اما خانواده ها موظف هستند وسایل الکترونیکی را کنار بگذارند و به فرزندانشان بپردازند تا از این طریق مهارت های خانوادگی به آنها یادآوری شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به برنامه های نوروزی این سازمان افزود: برای نوروز دو دسته برنامه تعریف کرده ایم که بخشی از آن مانند همیشه به صورت حضوری است اما اجرای آن بستگی به وضعیت شهر از نظر شیوع کرونا دارد.

محسنی ادامه داد: بخش دیگر نیز برگزاری لیگ های نوروزی به صورت مجازی است؛ در این راستا پنجمین لیگ بازی های رایانه ای در نوروز برگزار خواهد شد و 200 میلیون تومان جایزه از سوی بخش خصوصی برای این لیگ درنظر گرفته شده تا گیمرها بتوانند شرکت کنند و جوایز خوبی را دریافت کنند.

وی به دیگر برنامه های سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای دیگری که پیش از این انجام شد، مسابقه دارت دیپلماتها بود که برای نوروز نیز تکرار خواهد شد و علاوه بر این لیگ بازی‌های فکری و اولین جشنواره عکس ورزش شهروندی در نوروز اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره سرانجام راه‌اندازی 22 خانه ورزش کودک در تهران، بیان داشت: 2 هزار روز اول زندگی کودکان در کشور به طور کامل مورد مداقه قرار نگرفته است؛ آمارها نشان می‌دهد 14 درصد چاقی بین فرزندان تهرانی داریم و در این گروه سنی وضعیت با نرم جهانی فاصله زیادی دارد.

محسنی ادامه داد: خروجی مدارس نیز نشان می دهد که در پایان دبیرستان حدود 24 درصد از فرزندان تهرانی چاق هستند به همین دلیل برای نخستین بار شهرداری تهران و شورای عالی ورزش همگانی کشور مسوولیت 2 هزار روز اول زندگی کودکان تهرانی را پذیرفته و برای کنترل و کم کردن سطح چاقی به سمت راه اندازی ایجاد مراکز کودک محور رفته است.

وی یادآور شد: در این مراکز کودکان از سن 6 ماه و یک سالگی می توانند با حضور والدین حضور داشته باشند. در شهر تهران 22 مرکز در 22 منطقه تهران طراحی شده که 4 سطح دارد و فضاهای 300 تا هزار متری برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: علاوه بر این طول موازنه‌ای در این آیتم ها قرار دارد تا توازن حرکت در فرزندانمان صورت گیرد.

محسنی عنوان کرد: با پژوهشگاه تربیت بدنی نیز همکاری نزدیکی داریم و مطالعات مربوط به این امر به اتمام رسیده است؛ مناطق هم محیط‌های خود را برای اجرای این کار اعلام کرده اند، در حال حاضر به دنبال برگزاری فراخوان برای بخش خصوصی هستیم و قصد داریم آن را به 200 مرکز در تهران برسانیم تا طرح هدف محقق شود.

وی تصریح کرد: نرخ خدمات ما در سازمان ورزش بر اساس مصوبه شورای شهر تعیین می شود و پایین ترین نرخ در سطح کشور است. در مراکز مذکور با نگاه کم کردن فاصله جنوب تا شمال با همین شرایط ، خدمات دهی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه در مورد واگذاری دو ورزشگاه به تیم های استقلال و پرسپولیس، گفت: از گذشته دو مجموعه بزرگ ورزشی شهر تهران با یک تفاهم نامه در اختیار سرخابی ها قرار داشته و اکنون در حال مذاکره و رایزنی با وزارت ورزش و مدیریت شهری برای تغییر و تحول هستیم.

محسنی ادامه داد: سازمان های املاک دو مجموعه در حال مذاکره با یکدیگر هستند و در آینده ای نزدیک واگذاری این دو مجموعه تحویل وزارت ورزش و جوانان شود.

وی در مورد برنامه های آموزشی تصریح کرد: 80 رشته ورزشی در مجموعه های ما فعال است. باشگاه های ورزشی در پایان ساعات روز 4 ساعت زمان برای کسانی که سالن ها را اجاره می کنند و به صورت مستقل فعالیت می کنند، برای باز بودن مجموعه های ورزشی در عید منتظر دستور العمل ستاد ملی کونا هستیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد دریافت اجاره بها از مراکز ورزشی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، بیان کرد: ریالی بابت اجاره بها در ایام کرونا از آنها دریافت نکرده ایم و در حال حاضر به جز مجموعه های آبی سایر مجموعه های شهرداری ارائه خدمات دارند اما از آنها استقبال کمی می شود.

محسنی اضافه کرد: ما دو دسته هزینه برای بخش خصوصی داریم که یکی اجاره بها است و دیگری هزینه پرسنل خود مجموعه ها است، لذا اعلام کردیم بخش خصوصی که امکان ادامه فعالیت را ندارد ما آمادگی تحویل مجموعه ها را داریم؛ با توجه به این که استقبال از مجموعه های ورزشی پس از بازگشایی کم بوده حدود ۳۳ مورد از بخش خصوصی مجموعه ها را به ما برگرداندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha