کد خبر: راه‌های-مصونیت-وای‌فای-در-مقابل-دزدا
۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)،‌ اینترنت از زمان آغاز به کار خود راه درازی را طی کرده‌است و این موضوع به محققان نخبه و اختصاصی دانشگاه محدود نمی‌شود. در حال حاضر اینترنت در تلفن‌های همراه و تعداد بسیار زیادی از خانه‌ها، محل‌های کار و حتی کافه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و همه جا وجود دارد.

با جهش در تعداد روترهای وای‌فای در طول سال‌ها، اگر وای‌فای خود را به درستی ایمن نکنید، برای فرد دیگری امکان‌پذیر است که از آن استفاده کند. اما چطور ممکن است فردی با وای‌فای شما آشنا و از آن استفاده کند؟

اتصال به اینترنت کند

آیا شما یک ارتباط اینترنتی آهسته را تجربه می‌کنید؟ یا سرعت اینترنت به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است؟ در حالی که دلایل مختلفی پشت یک ارتباط آهسته وجود دارد، درست مانند مشکلات مربوط به سرور، که یک دیوار بتنی بزرگ می‌تواند سیگنال‌ها را آهسته کند، در غیر این صورت ممکن است کسی به اینترنت شما متصل شده و اینترنت شما را به اشتراک گذاشته باشد.

از میان فهرستی از ابزار متصل به درگاه عبور می‌کند

هر دستگاهی که با سیستم خصوصی شما مرتبط باشد، یک آدرسIP  و آدرسMAC  دارد. آن‌ها ممکن است یک نام دل‌خواه مانند کامپیوتر ABC داشته باشند (که توسط مالک نامیده می‌شود) و می‌تواند در فهرست دستگاه‌های متصل از طریق تنظیمات سوییچ پیدا شود. بنابراین، درصورتی که شما یک نام ناآشنا را در سیستم خود پیدا می‌کنید که تشخیص نمی‌دهید، به احتمال زیاد، همان فرد متجاوز است!

در این گزارش راه‌هایی برای ایمن‌سازی شبکه اینترنت بی‌سیم آورده شده است.

 از یک گذرواژه طولانی و پیچیده استفاده کنید: پروتکلWPA۲  یک برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای‌فای دسترسی دارد. پروتکل WPA۲ جدیدتر و امن‌تر از پروتکل‌های چیده‌شده مانند WPA، WEP  و غیره است. به‌عنوان یک کاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA۲ در روتر و اطمینان از آن با یک رمز عبور قوی دارید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بدیهی است، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

اطلاعات ورود به روتر را تغییر دهید: اکثر روترهای وای‌فای دارای دو آدرسIP  هستند: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ و از هر مرورگر قابل دسترسی هستند. اکثر روترها با اصطلاح 'root' و 'administrator' به عنوان ورود به سیستم و کلمه عبور و با یک بار وارد شدن وارد می‌شوند. شما به تنظیمات روتر می‌روید، از آنجا که ورود به سیستم آسان است با توجه به اینکه کلید رمز بسیار رایج است، هر کسی می‌تواند تنظیمات روتر خود را دریافت کند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin» تغییر دهید.

مخفی کردنSSID  روتر: یک راه قدرتمند برای محافظت از سیستم این است کهSSID  سوئیچ را پنهان کنید. این موضوع تضمین می‌کند که فقط یک سیستم قابل اتصال نیست. شما باید آدرس را به طور فیزیکی وارد کنید.

با استفاده از نرم‌افزار نظارت: نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، تا زمانی که یک نفر سعی می‌کند با وای‌فای شما ارتباط برقرار کند، به شما هشدار دهند. گوگل نام این نرم‌افزار را پیدا می‌کند(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha