کد خبر: سن-فرزندآوری-در-کشور-منطبق-با-استاندار
۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۱

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: . سن فرزند آوری در کشورمان متاسفانه منطبق با سن استاندارد جهانی نیست. استانداردهای جهانی سن 18 تا 40 سال را سن  فرزندآوری می دانند. در حالی که سن فرزندآوری در کشور ما 25 تا 35 سال را داریم، یعنی 10 سال، که فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد.

احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده است، گفت: این طرحی است که جای خالی آن در کشور احساس می شده است.

آزادی خواه تصریح کرد: اصطلاحا جامعه شناسان می گویند که حد جایگزین برای هر زوج، دو فرزند است. ما الان زیر حد جایگزین هستیم، به زودی در آینده اگر راهبرد و سیاستگذاری ها و خط و مشی را عوض نکنیم در کشور شاهد فاجعه ای خواهیم بود. اگر کشور ما در بیست سال آینده به همین منوال جلو رود، یک کشور پیر خواهد بود و مشکلات و معضلات بسیار زیادی خواهیم داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: الان بیش از 45 کشور دنیا در این حوزه هزینه می کنند، به عبارتی مشوق هایی برای فرزند آوری دارند. سن فرزند آوری در کشورمان متاسفانه منطبق با سن استاندارد جهانی نیست. استانداردهای جهانی سن 18 تا 40 سال را سن  فرزندآوری می دانند. در حالی که سن فرزندآوری در کشور ما 25 تا 35 سال را داریم، یعنی 10 سال، که فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این بحث سزارین ها و زایمان های غیر طبیعی یک مشکل بسیار جدی در کشور شده و در این زمینه دارای رتبه جهانی شده ایم. با این مشکلات و معضلاتی که عرض کردم کمیسیون فرهنگی مصصم است که این طرح جامع به تصویب و نهایی شود. کلیات آن مصوب شد که بعد از تعطیلات، مواد آن را یکی پس از دیگری تصویب خواهیم کرد که بعد از نهایی شدن در صحن علنی مجلس می آوریم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha