کد خبر: شیوع-ویروس-هندی-در-خراسان-رضوی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
شیوع ویروس هندی در خراسان رضوی!

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که تاکنون مواردی از کروناویروس ویروس هندی و برزیلی در کشور مشاهده شده است یا خیر، افزود: در کشور به صورت پراکنده گزارش هایی در مورد شیوع ویروس هندی به خصوص در استان خراسان رضوی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه علائم کرونای هندی و برزیلی با کرونای انگلیسی و چینی فرقی ندارد، گفت: علائم این ویروس ها شبیه به هم است اما ویروس انگلیسی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و هم اکنون در کشور و به خصوص خوزستان هم بسیار مشاهده می شود.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه کرونای هندی هنوز در خوزستان گزارش نشده است، اظهار کرد: موارد ابتلای کرونای انگلیسی در خوزستان بسیار زیاد است.

دکتر افضل زاده ادامه داد: هنوز در مورد شیوع ویروس برزیلی در کشور گزارشی منتشر نشده است.

وی در مورد جهش ویروس ها توضیح داد: زمانی که ویروس ها جهش پیدا می کنند، تهاجمی تر می شوند به همین دلیل قدرت سرایت این ویروس بسیار بالا می رود.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه هم اکنون افراد جوان تر بیشتر درگیر این ویروس هستند، گفت: افراد جوان تر بیشتر در جامعه حضور دارند و به نسبت افراد مسن کمتر هم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

دکتر افضل زاده اظهار داشت: آنچه که در بیمارستان ها بیشتر شاهد آن هستیم این است که درگیری موارد شدید بیماری در افراد جوان و ریز فاکتور بیشتر از افراد مسن است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس های جهش یافته شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا بیشتر موارد بیماری را در افرادی که بیماری های زمینه ای و سن بالا داشتند، مشاهده می کردیم اما در حال حاضر در افراد جوان و بدون زمینه ی بیماری هم موارد شدید درگیری مشاهده می شود.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha