کد خبر: ضدعفونی-کننده-دست-باعث-آتش-گرفتن-خانمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
ضدعفونی کننده دست باعث آتش گرفتن خانمی در آمریکا شد!
به گزارش گروه بین‌الملل و بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Insider، بدن یک خانم آمریکایی پس از استفاده از ضدعفونی کننده دست با مارک متفرقه و روشن کردن یک شمع در خانه خود آتش گرفت. به گزارش یک خبرگزاری محلی به نام KHOU، بدن یک خانم آمریکایی در حالی که پس از استفاده از ضدعفونی کننده دست در روز یکشنبه شمع روشن می‌کرد، آتش گرفت. چند ثانیه پس از روشن شدن شمع، دست کیت وایز آتش گرفت و شعله‌های آتش به تمام بدن و صورت او سرایت کرد. وایز در حال حاضر در یک بخش مراقبت‌های ویژه در حال بهبودی از سوختگی‌های عمده است. سخنگوی آتش نشانی محلی به PEOPLE گفت، 18 درصد از بدن وایز در اثر آتش سوزی سوخته است.

آتش گرفتن یک خانم توسط ضدعفونی کننده دست!

طبق GoFundMe که توسط بهترین دوستش، کاترین بونستیل ایجاد شده است، کیت وایز مادر سه فرزند، در یک بخش مراقبت ویژه در یک بیمارستان محلی در آستین است. جمع کننده پول، که به دنبال کمک‌های مالی برای کمک به هزینه‌های پزشکی ویز و جبران خسارت ناشی از آتش سوزی است، گفت که وایز در حال آماده سازی برای تماشای فیلم با فرزندانش قبل از استفاده از ضدعفونی کننده دست است. سپس، وایز شمعی روشن کرد، که منجر به آتش گرفتن دست وی شد، KHOU گزارش داد. شعله‌های آتش بعد از تماس با ضدعفونی کننده دست او منفجر شد و صورت و بدن او در عرض چند ثانیه شعله ور شدند. وایز گفت: به دلیل ضدعفونی کننده دست، روشن کردن شمع باعث آتش گرفتن بدن من شد، من ضدعفونی کننده دست روی دستم بود، و سپس دستم آتش گرفت. به گفته KHOU، دو دختر وی برای تماس با مقامات به خانه همسایه خود رفتند.

وایز از این حادثه بسیار صدمه دید، هم فیزیکی و هم روحی!

به گزارش رسانه، وایز در حالی که هنوز در حال سوختن بود، توانست دختر معلول و حیوانات خانگی خود را از خانه بیرون کند. [caption id="attachment_130827" align="aligncenter" width="800"]آتش گرفتن ضد عفونی دست کیت وایز بعد از سوختگی در بخش مراقبت‌های ویژه[/caption] یک واحد آتش نشانی محلی در حال تحقیق در مورد چگونگی آتش سوزی است. سخنگوی PEOPLE گفت: آن‌چه به نظر می‌رسد اتفاق افتاده این است که وی از ضدعفونی کننده دست استفاده کرده و سپس به یک شمع روشن کرده است و نکته این است که ضد‌ عفونی کننده دست قابل اشتعال بوده است. وایز به KHOU گفت که این موضوع گویی او را می‌کشد (از شدت ناراحتی) که فرزندانش شاهد این ماجرا بوده‌اند. وی گفت: در این واقعه شما فقط در آتش شعله‌ور هستید(و کاری نمی‌توانید بکنید)، بنابراین من فکر می‌کنم که بخشی از آن واقعه من‌را بسیار ناراحت کرده است فقط به این دلیل که من هرگز دوست نداشتم آن‌ها (بچه‌هایم) مجبور به دیدن چنین صحنه‌ای باشند.

مراقب ضدعفونی کننده های غیر استاندارد باشید!

طبق GoFundMe، وایز می‌خواهد داستان خود را برجسته کند تا به دیگران در مورد خطرات برخی از محصولات محافظتی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند، برای جلوگیری از شیوع COVID-19 هشدار دهد. COVID-19 بسیاری از محصولات ناامن را به قفسه‎‌های خانه ما آورده است. بسیاری از آن‌ها به درستی آزمایش نشده و از ایمنی بالایی برخوردار نیستند. مراقب آن‌چه روی بدن خود می‌گذارید باشید. و همچنین مطمئن شوید آن‌چه استفاده می‌کنید مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) است. سازمان غذا و دارو در حال به روزرسانی لیستی از ضدعفونی کننده‌های دست خطرناک است که مصرف کنندگان هنگام خرید محصولات باید از آن‌ها اجتناب کنند تا از COVID-19 و دیگر خطرات این چنینی در امان بمانند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha