کد خبر: عدم-اجرای-قانون-مشاغل-سخت-موجب-فرسودگی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کنگان گفت: عدم اجرای قانون مشاغل سخت موجب فرسودگی شغلی برای پرستاران و پیراپزشکان خواهد شد.
 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری عبدالحسین آذریار گفت: پرستار درد بیمار را با عمق دل و جان حس می کند و همراه با بیمار درد می کشد، پس بنابراین در نظر گرفتن  معیشت پرستار با توجه به سختی کار و حضور مداوم وی در محیط بیمارستان که می بایست شاهد درد و رنج بیماران باشد ، نیازمند توجه عمیق از لحاظ روحی، روانی و فیزیکی است.

 

وی افزود: عدم اجرایی شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران موجب افزایش ساعت کاری و حضور بیشتر بر بالین بیمار است و صدمات جبران ناپذیری را بر روح و روان پرستاران و پیراپزشکان وارد خواهد کرد.

 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کنگان اظهار داشت: پرستاران به دلیل سختی کارو محیط بیمارستان که به نوبه ی خود درد آور است  از لحاظ روحی ، روانی، عاطفی و فیزیکی در خطر می باشند، زیرا به دلیل حضور بیشتر در بیمارستان و خشونت همراهان بیمارو ... بر روح و روان آنان تاثیر بدی می گذارد و زندگی شخصی پرستاران را نیز با مشکل مواجهه می کند.

 

آذریار خاطر نشان شد: عدم اجرایی شدن قانون مشاغل سخت موجب کاهش انگیزه شغلی پرستاران می شود و هویت، ارزش و شأن شغلی را تنزل می دهد. با توجه به مشکلات و معضلات روحی و روانی که در بحث درمان در مواجهه با بیماران گریبانگیر پرستاران می شود ، عدم اجرایی شدن این قانون موجب فرسودگی شدید شغلی پرستاران و پیراپزشکان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha