کد خبر: عملکرد-هلال-احمر-ایلام-مطلوب-و-رضایت-بخ
۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۱
عملکرد هلال احمر ایلام مطلوب و رضایت بخش است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و مشاور اقتصادی رئیس جمعیت هلال احمر، در سفر به استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شهردار ایلام دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام و المسلین کریمی تبار، امام جمعه ایلام در این دیدار گفت: هلال احمر جزو نخستین دستگاه هایی است که در حوادث، گرفتاری ها و سختی ها حضور پیدا می کند و نقش هلال احمر در حوادث و بحران ها یک نقش بسیار قوی است.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت میلیونی زائران مراسم اربعین حسینی در استان ایلام، خدماتی که باید در نظر گرفته شود باید با نگاه بلند مدت باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به توسعه هلال احمر استان در زمینه بهداشت و درمان  به عنوان یکی از نیازهای ضروری این استان، تاکید کرد: با ایجاد مرکز جامع توانبخشی می توان خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه داد و در این زمینه، توریست درمانی می تواند به ورود ارز به کشور کمک ‌کند.

با ایجاد مرکز جامع توانبخشی که خدمات مناسبی به مردم ارائه می شود

فرید مرادیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر هم در این دیدار گفت: استان ایلام به دلیل همجواری با کشور عراق مورد توجه جمعیت هلال احمر قرار دارد و برنامه‌هایی برای توسعه این جمعیت در استان در زمینه بازتوانی، توانبخشی و اعضای مصنوعی مد نظر قرار دارد.

وی افزود: با ایجاد مرکز جامع توانبخشی که خدمات مناسبی به مردم استان، مناطق مجاور استان و هم در زمینه توریست درمانی، می‌توان خدمات مطلوبی به مردم ارائه کرد.

مرادیان بیان کرد: صداقت، پاکدستی، حب وطن، غیرت و مهمان‌نوازی این دیار بر همه آشکار است و این خصوصیات بارز، ایلام را در جایگاه ویژه ای در کشور قرار داده که برای اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، طبق قوانین جامع و جدید مدیریت بحران کشور، بندهایی از آن در زمینه حوادث و آموزش‌های عمومی، تکالیف اختصاصی هلال احمر را مشخص کرده و همچنین اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز در بخش‌های امداد و نجات و درمان خارج و داخل کشور؛ تکالیفی برای آن تعریف کرده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های هلال احمر پوشش حلقه مفقوده در عرصه سلامت در داخل کشور بوده و جمعیت برای خدمت‌رسانی در این عرصه با توافق و تفاهم وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده است.

راه اندازی مرکز جامع توانبخشی تا شهریور ماه

علی اصغر علی اکبری سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام هم در این دیدار از راه اندازی مرکز جامع توانبخشی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

وی افزود: هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشری، کمک به سلامت و ایجاد تفاهم بین الملل و افراد مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض را دارد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام، هلال احمر در کمک رسانی و ارائه خدمت به مردم و فعالیت‌های بشردوستانه هیچ حد و مرزی نمی شناسد و این جمعیت در همه زمینه ها به ویژه در زمینه بهداشت، درمان و توانبخشی آمادگی خدمت رسانی به آحاد مردم را دارد.

عملکرد هلال احمر ایلام مطلوب و رضایت بخش است

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عملکرد هلال احمر در استان را مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: نقش هلال احمر در اتفاقات بی بدیل بوده و از این بابت از مجموعه عوامل استانی و کشوری این نهاد تشکر می‌کنم.

وی در ادامه از برنامه های توسعه ای هلال احمر در عرصه بهداشت، درمان و توانبخشی و ایجاد مرکز جامع توانبخشی استقبال کرد و گفت: در جلسه ای که با استاندار واسط عراق داشتیم، علاوه بر اینکه خواستار بازگشایی مرز تجاری بصورت تمام وقت شدیم، توافق شد در روز ۲ ساعت کار پایانه ها زودتر آغاز شود و همچنین تفاهم نامه هایی در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی و مبادلات تجربیات به امضا برسد.

استاندار ایلام در پایان عملکرد هلال احمر در استان را موفق ارزیابی کرد و گفت: عملکرد هلال احمر استان رضایت بخش و مطلوب است و در امورات پیش روی این نهاد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و مضافا اینکه خودم را یک داوطلب و عضوی از این جامعه بزرگ می دانم.

همکاری مثال زدنی هلال احمر با دانشگاه علوم پزشکی

دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم در این دیدار اظهارداشت: هلال احمر همواره همراهی و همکاری شایسته و مثال‌زدنی با دانشگاه علوم پزشکی در تمامی عرصه‌ها از جمله اربعین و شیوع بیماری کرونا در استان داشته است.

 وی افزود: ایلام در حوزه توریست درمانی ظرفیت‌های بالایی دارد و زمان پیش از شیوع بیماری کرونا این حوزه در استان به خوبی رشد کرده بود. در بحث بهداشت و درمان؛ دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی این را دارد که در بالاترین سطح خود با جمعیت هلال احمر همکاری داشته باشد.

تقدیر شهردار ایلام از خدمات هلال احمر در حوادث و بحران ها

طالب صادقیان شهردار ایلام ضمن استقبال از همکاری با هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان، سرمایه گذاری برای توسعه استان در زمینه تامین امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: هلال احمر، مجموعه ای خدمات رسان به مردم است. ما در شهرداری کنارتان هستیم و قطعاً در این زمینه کمک خواهیم کرد.

صادقیان افزود: اگر چه ایلام کوچک است ولی حوادث و بحران در استان زیاد است و در این راستا جمعیت هلال احمر استان در طول این چند سال همیشه پای کار بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

لازم به ذکر است، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در این سفر از پایگاه ها، انبارهای امدادی، آشیانه بالگرد و مرکز جامع توانبخشی بازدید کرد و در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان حاضر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha