کد خبر: فشارخون،-عامل-خطرساز-در-بیماری‌های-قل
۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

رییس انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد که فشارخون را باید به عنوان عامل خطرساز بسیار بزرگ در بیماری های قلب و عروق در نظرگرفت.

 

دکتر مسعود قاسمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بدون شک فشارخون به دلیل ازمان و متأسفانه به دلیل این که در بسیاری از مواقع در مراحل اولیه بدون علامت است نیز می تواند به شدت خطرناک باشد.

فلوشیپ اینترونشنال، آنژیوپلاستی و والولوپلاستی هشدار داد: ازمان فشارخون باعث می شود که اگر بیماران مبتلا درمان کافی نگیرند به تدریج دچار نارسایی قلب،حوادث مغزی مانند سکته مغزی و همین طور موضوعاتی نظیر تنگی عروق کرونر شوند و به این دلیل دچار حوادث ناشی از یک تغییری در بدن به دلیل ریزفاکتور فشارخون شوند.

وی تأکید کرد: رژیم غذایی کم نمک و برنامه ریزی صحیح برای سبک زندگی شامل اجتناب از چاقی مفرط و داشتن تحرک بدنی می تواند بسیاری از بیماران فشارخونی را در مراحل اولیه بی نیاز از دارو کند یا در صورت نیاز به دارو میزان مصرف دارو را کاهش دهد و از همه مهم تر آن که شرایط پزشک و بیمار را برای کنترل فشارخون هموار می نماید.

وی درمان فشارخون را بسیار مهم تلقی کرد و تصریح کرد: به هیچ عنوان با اندازه گیری های روزانه بیمار نباید بر اساس سلیقه شخصی داروهایش را کم یا زیاد کند؛اندازه گیری فشارخون در برنامه ریزی کنترل فشارخون ارزشمند است اما درباره اندازه گیری دوز دارویی مصرف کننده در همان روز این گونه نیست.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران افزود: متأسفانه این اشتباهی است که اغلب مردم در دنیا انجام می دهند؛ زمانی که فشارشان پس از اندازه گیری پائین است یا فشارخون با دارو کنترل شده فرد احساس می کند که از دارو بی نیاز است و خودسرانه آن را قطع می کند در حالی که این امر اشتباه است و باید به صورت جدی از آن اجتناب شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha