کد خبر: قرارداد-خرید-بالگرد-بین-جمعیت-هلال-احم
۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
قرارداد خرید بالگرد بین جمعیت هلال احمر و شرکت راشا هلی کوپتر روسیه امضا شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ صبح امروز با حضور دکتر همتی، رئیس جمعیت هلال احمر، قرار داد خرید بین هلال احمر و شرکت راشا روسیه امضا شد.

دکتر کریم همتی اظهار کرد: جمعیت هلال‌ احمر جزو پنج جمعیت برتر دنیا است که در حال حاضر بیش از ۲ میلیون عضو داوطلب و جوان به صورت افتخاری با این جمعیت به طرق مختلف همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌ احمر به واسطه توانایی و کارآمدی که دارد در حوادث و رخدادهای داخلی و خارجی حضور فعال دارد که نمونه بارز آن در سال ۹۹، حادثه انفجار در بیروت و زلزله‌ی سی‌سخت بود که دو رکورد برای این جمعیت ثبت کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر به حادثه بیروت و زلزله اخیر سی سخت اشاره و تصریح کرد:  حادثه انفجار در بیروت کمتر از ۲۴ ساعت و در زلزله‌ی سی‌ سخت کمتر از یک ساعت در منطقه حضور داشتیم و به آسیب‌ دیدگان را امدادرسانی کنیم.

وی ادامه داد: ما براساس مفاد اساسنامه و میثاق بین‌المللی مخصوصا تعالیم دین مبین اسلام به همه‌ی انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به دین، مذهب و نژاد خدمات ارائه می‌دهیم و خدا را شاکر هستیم از زمان تاسیس جمعیت هلال‌احمر تاکنون همواره نام نیک آن در اذهان بوده است.

جمعیت هلال‌احمر با داشتن ۲۴ بالگرد بزرگ‌ترین ناوگان را در اختیار دارد

همتی تصریح کرد: ما برای خدمت به مردم مخصوصا آسیب‌ دیدگان در مناطق صعب العبور از ناوگان هوایی و  بالگردها استفاده می‌کنیم که در حال حاضر بعد از ناوگان‌های نظامی، جمعیت هلال‌احمر با داشتن ۲۴ بالگرد بزرگ‌ترین ناوگان را در اختیار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر به جهت خدمت بهتر به مردم با شفافیت و همچنین همکاری و مشورت با نهادهای نظارتی اقدام به عقد قرارداد با شرکت راشا هلی‌کوپتر روسیه کرد، البته تجارب قبلی و کارکرد خوب بالگردهای روسی ما را بر آن داشت تا این قرارداد را منعقد کنیم.

در ادامه این نشست جلالی، سفیر ایران در روسیه، بیان کرد: خوشبختانه بعد از چندسال، با تلاش دکتر همتی مدیر شجاع جمعیت هلال احمر  شاهد انعقاد قرارداد خرید بالگرد هستیم.

وی ادامه داد: انعقاد این قرار داد تحولی در روابط ایران و روسیه خواهد بود و امیدواریم در آینده‌ نزدیک شاهد قراردادهای دیگری بین دو کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت راشا هلی‌کوپتر خاطر نشان کرد:از اینکه به ایران آمدم خوشحال هستم و از جمعیت هلال‌احمر و دکتر همتی تشکر می‌کنم که شرکت راشا هلی‌کوپتر را انتخاب کردند و می‌دانم که بار سنگینی در کشور ایران به دوش دارید.

وی ادامه داد: وظیفه ای که جمعیت هلال‌احمر در ایران انجام می‌دهد، در روسیه توسط دو وزارت خانه موقعیت‌های اضطرارب و وزارت بهداشت انجام می‌دهند.

مدیر عامل شرکت راشا هلی کوپتر روسیه تصریح کرد: هلی‌کوپتر ساخت شرکت راشا، توانایی دارد در موقعیت‌های متفاوت آب و هوایی عملیات انجام دهد.

وی با اشاره به این که امروز روز مهمی برای ما است و این قرار داد از ماندگار خواهد شد، اضافه کرد: ما متعهد می‌شویم در آینده همکاری‌های نزدیک‌تری با هم داشته باشیم و تکنسین‌های شما را آموزش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha