کد خبر: لاریجانی-تاکید-کرد؛-غیرت-ملی-لازمه-توج
۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: توجه و شناخت توانمندی‌های ساخت داخل نیازمند فرهنگ‌سازی است و ضرورت استفاده از تولیدات داخلی می‌بایست به یک غیرت ملی بدل شود.


به گزارش خبرگزاري سلامت، محمدجواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت را زمینه‌ساز ایجاد تحرک و جنبش ملی در عرصه توجه به تولیدات داخلی دانست و افزود: این جشنواره که در ابعادی ملی و با مشارکت همه اقشار جامعه خصوصا هنرمندان و فناوران برگزار می‌شود می‌تواند ضمن ایجاد تحرک و جنبش در اقشار مردمی به مقوله تولیدات دانش بنیان ایران ساخت ، همراهی متولیان و دست‌اندرکاران اجرایی به این عرصه را نیز ایجاد کند.


لاریجانی شناخت صحیح از توانمندی‌های فناوران و صنعتگران ایرانی را یک ضرورت اساسی برای اقتدار ملی برشمرد و گفت: کشور ما به مدد جوانان توانمند و خلاق خود به دستاوردهای درخورتوجهی رسیده است که شناخت این دستاوردها یکی از لازمه‌های مهم دست حفظ اقتدار ملی به شمار می‌رود.


رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، با بیان این‌که توجه به تولیدات ایرانی نیازمند  یک غیرت ملی است، ادامه داد متاسفانه در طول دو قرن به کشور ما تزریق شده است که بهترین جنس باید خارجی باشد اما حال می‌بایست این فرهنگ را وارونه کنیم و به گونه‌ای‌که ساخت کشور خودمان مورد توجه قرار بگیرد.


وی افزود: باید این فرهنگ که استفاده از محصولات خودمان دارای مزه و شرینی‌ است و نیز برکت‌های استفاده از آن به صورت یک فرهنگ ملی ترویج شود.
لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد، فعالیت‌های مختلفی که در زمینه ترویج فرهنگ عمومی به خصوص در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» صورت می‌گیرد به یک غیرت و تحرک ملی بدل شود.


براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha