کد خبر: ماکرون-روسیه-و-ترکیه-را-به-ایجاد-خصومت-د
۱ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۱
ماکرون روسیه و ترکیه را به ایجاد خصومت در آفریقا متهم می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور امانوئل ماکرون در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد و در آن تلاش کرد از دیدگاه خود برای نقش قدرت استعمار پیشین در قاره دفاع کند، روسیه و ترکیه را به ارتقای احساسات ضد فرانسه در آفریقا متهم کرد. ماکرون همچنین علیه رئیس جمهور گینه آلفا کنده به دلیل قدرت‌گرا بودن حمله کرد، در حالی که مذاکره با جهادی‌ها برای سهولت کار نیروهای فرانسوی مستقر در منطقه ساحل آفریقا را کاملاً منتفی دانست. وی به مجله Jeune Afrique گفت: یک استراتژی در کار است که گاهی اوقات توسط رهبران آفریقایی هدایت می‌شود، اما به ویژه توسط قدرت‌های خارجی مانند روسیه یا ترکیه که با کینه پس از استعمار هدایت می‌شود. وی افزود: ما نباید در این زمینه ساده لوح باشیم: بسیاری از کسانی که صحبت می‌کنند، فیلم تهیه می‌کنند، در رسانه‌های فرانسه زبان حضور دارند توسط روسیه یا ترکیه حمایت مالی می شوند. او گفت: هنگامی که تصمیم گرفتم به اسلام رادیکال حمله کنم ... سخنان من تحریف شد. توسط اخوان المسلمین و همچنین توسط ترکیه، که توانایی تأثیرگذاری بر بسیاری از افکار عمومی، از جمله در صحرای آفریقا را دارد.

تنش‌ها میان ترکیه، فرانسه و روسیه افزایش یافته است!

وی با تکرار موضعی که طی ماه‌های گذشته بحث و جدال گسترده‌ای در فرانسه و فراتر از آن ایجاد کرده است، افزود: من هیچ زمانی به اسلام بی‌احترامی نمی‌کنم، بلکه به تروریسم اسلامگرا حمله می‌کنم. رئیس جمهور فرانسه ماکرون و رئیس جمهور ترکیه تنش‌ها بین فرانسه و ترکیه طی ماه‌های اخیر به دلیل اختلافات گسترده‌ای از جمله سوریه، لیبی، شرق مدیترانه و اکنون سرکوب اسلام رادیکال در فرانسه به سطح جدیدی رسیده است. فرانسه خواستار بازنگری کامل روابط اتحادیه اروپا با ترکیه شده است، که در زمان رئیس جمهور رجب طیب اردوغان حضور و نفوذ خود را در آفریقا افزایش داده است. روسیه همچنین با حضور تحلیلگران به حضور در چندین کشور گروه مزدور واگنر طرفدار کرملین، به طور فزاینده‌ای در آفریقا نقش فعال داشته است. ماکرون در جایی (رسانه‌ها) که ادعا می‌کند چنین احساسات ضدفرانسوی در آن پخش می‎‌شود، نمونه‌ای ارائه نکرده و از رسانه‌ها نام نبرد.

ماکرون: برای گینه نامه تبریک نفرستادم...

در یک مصاحبه گسترده، ماکرون همچنین مذاکره با گروه‌های جهادی در منطقه ساحل آفریقا، جایی که فرانسه هزاران نیروی مستقر دارد را رد کرد. رئیس جمهور فرانسه ماکرون ماكران گفت: ما با تروریست‌ها صحبت نمی‌كنیم. ما می‌جنگیم، در حالی كه بحث‌ها در فرانسه و آفریقا در مورد استراتژی طولانی مدت نیروی باركانه شدت می‌گیرد. وی گفت که فرانسه می‌تواند با گروه‌های مختلف سیاسی و دیگر گفتگو کند، اما نهادهای تروریستی که به کشتار غیرنظامیان و سربازان، از جمله سربازان ما ادامه می دهند، این کار انجام نخواهد شد. و ماکرون کنده گینه را به سازماندهی همه پرسی درمورد تغییرات قانون اساسی فقط برای حفظ قدرت متهم کرد و افزود که وضعیت کشور پس از ناآرامی‌های پس از انتخابات جدی است. ماکرون گفت: به همین دلیل است که من هنوز نامه تبریک برای او ارسال نکرده‌ام. دیده بان حقوق بشر (HRW) این هفته مقامات گینه را به استفاده از زور بیش از حد در خنثی سازی تظاهرات پس از انتخابات 18 اکتبر متهم کرد و آن را سرکوب وحشیانه معترضین خواند. روز جمعه دولت گینه HRW و سایر سازمان‌های غیردولتی را به استفاده از اقدامات متمایل متهم کرد. ماکرون اضافه کرد امیدوار است با وجود ادامه تنش با این کشور و رئیس جمهور آن پل کاگامه در مورد نسل کشی 1994، از رواندا دیدار کند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha