کد خبر: مرگ-۸۲۲-شیرازی-بر-اثر-کرونا-ویروس
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
فوت۸۲۲ شیرازی بر اثر کرونا ویروس

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام بیش از ۲۵۵ هزار مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی ها، ابتلای ۴۳ هزار و ۶۶۵ نفر به قطعیت رسیده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع ۷۲۹ بیمار بستری، ۹۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و شرایط آن ها وخیم گزارش شده است.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای مبتلایان، از بهبودی ۴۰ هزار و ۸۳۶ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و این تعداد را معادل ۹۴ درصد از موارد کل مبتلایان دانست.

دکتر همتی در رابطه با آمار تجمعی جانباختگان کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: آمار جانباختگان در شیراز ۳۷۹ نفر، مرودشت ۵۴ مورد، کازرون ۳۸ مورد، آباده ۲۰ مورد، داراب ۱۸ مورد، لامرد ۱۶ مورد، قیروکارزین ۱۵ مورد، کوار ۱۰ مورد، زرین دشت ۸ مورد، ممسنی و پاسارگاد هرکدام ۷ مورد، زرقان و اقلید هرکدام ۶ مورد، استهبان و خرم بید هرکدام پنج مورد، سپیدان، سروستان و ارسنجان هر کدام ۴ مورد، فیروزآباد، مُهر و نی ریز هر کدام ۳ مورد، کوه چنار، رستم و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سَرچهان هر کدام یک مورد بوده و خوشبختانه شهرستان بختگان نیز تا کنون مورد فوتی گزارش نشده است.

این مقام مسوول در دانشگاه به مردم توصیه کرد که چه در سفر و چه در منزل، به توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله گذاری فیزیکی عمل کرده و از حضور در تجمعات بپرهیزید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha