معاون درمان و آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 80 درصد جامعه پرستاران خراسان جنوبی را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  ، محمد دهقانی در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از نیروهای درونی در حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه در بیمارستان‌ها کارکنان پرستاری هستند که در بخش‌های پرستاری، بهداری، بیهوشی، اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه 13 بیمارستان در کل استان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند، افزود: در این بیمارستان‌ها 877 تخت مصوب و 982 تخت فعال وجود دارد.

معاون درمان و آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: علاوه بر این تخت‌ها 260 تخت ستاره‌دار وجود دارد که بیماران کمتر از بیست‌ و چهار ساعت روی آن بستری می‌شود که به‌عنوان تخت فعال در بیمارستان محاسبه نمی‌شود که از این مقدار نیز 140 تخت به‌عنوان تخت ویژه در بیمارستان‌ها هستند.

دهقانی بابیان اینکه کل نیروهای بالینی که در رشته پرستاری مشغول به کار هستند، 2 هزار و 103 نفر هستند، گفت: از این تعداد نیرو هزار یک‌هزار و 373 سیصد در بیمارستان‌ها، 330 نفر در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، 400 نفر در مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس جاده‌ای و شهری به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان پرستاری در حیطه تحصیلات تکمیلی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند، افزود: از این تعداد نیرو 70 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، یک‌هزار و 103 نفر در مقطع کارشناسی هستند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم بیش از 100 نفر از پرستاران نمونه استانی و کشوری تجلیل شدند.

مطالبات پرستاران خراسان‌جنوبی تا پایان هفته اول اسفند پرداخت می‌شود

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مطالبات پرستاران تا پایان هفته اول اسفندماه امسال پرداخت می‌شود.

زهرا فرج‌زاده در گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در بخش پرستاری کمبود نیرو و همچنین پرداخت مطالبات پرستاران است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که در روز پرستار در وزارت بهداشت تشکیل شد، این قول را معاون اول رئیس‌ جمهور به ما دادند که در اسرع وقت مطالبات پرستاران پرداخت شود.

وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد مطالبات پرستاران تا پایان هفته اول اسفندماه امسال پرداخت شود و امیدواریم دولت این را در اولویت کار خود قرار دهد تا شرمنده همکاران خود در بخش پرستاری نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha