نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر افزایش کیفیت داروهای تولید داخل، گفت: در چنین شرایطی ضرورت دارد زمینه واردات دارو کاهش یابد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت سیدمرتضی خاتمی  درباره کیفیت داروهای تولید داخل، افزود: براساس گزارش وزارت بهداشت، کیفیت داروهای تولید داخل تقویت شده که بدون شک ادامه چنین روندی وابستگی به واردات دارو را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دارو از مقوله‌هایی است که ارزبری دارد و هر اندازه بتوان در زمینه تولیدات داروی داخلی پیشرفت کنیم در جهت تقویت پایه های اقتصاد مقاومتی حرکت کردیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: تقویت کیفیت داروهای تولید داخل از چند سال پیش آغاز شده که همچنان با جدیت دنبال می شود حال انتظار آن است که وزارت بهداشت همت خود را به کار ببندد تا واردات داروهای خارجی کمتر شود و اتکا به داروهای داخلی افزایش یابد.

وی درباره انتقاد داروسازان داخلی به پایین بودن تعرفه‌ و قیمت‌گذاری داروهای تولید داخل، تاکید کرد: قابل رقابت بودن دارو بدان معنا است که با قیمت مناسب بتواند در بازارهای جهانی وارد شود لذا باید قیمت تمام شده داروها به گونه‌ای باشد که این محصولات قابل رقابت بوده و در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

خاتمی با بیان اینکه اگر قیمت دارو بالا باشد نمی‌توان در بازارهای جهانی به خوبی رقابت کرد، افزود: گاهی مشکلات ما در زمینه تولیدات و قیمت تمام شده محصولات تولیدی آنقدر بالا است که قادر به رقابت در بازارهای جهانی نیستیم درحالی که باید رویکردمان در این زمینه تغییر کند.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در حوزه رقابت نازلترین قیمت از جمله معیارهای بازکردن بازار برای محصولات داخلی است، ادامه داد: باید در جهت تحکیم اقتصاد مقاومتی تدابیری اندیشیده شود تا هم محصولات از کارایی لازم برخوردار باشند هم جایی در عرصه جهانی برای کشورمان باز شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری کیفیت مطلوب برخی داروهای تولید داخل، گفت: ما اکنون در میانه راه هستیم و جای کار در این زمینه وجود دارد لذا هرچه بیشتر کیفیت داروها افزایش یابد تقاضا برای آن از سوی سایر کشورها افزایش خواهد یافت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha