کد خبر: نماینده-ایذه-و-باغملک-در-مجلس-در-گفتگو-ب
۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نامساعد در شهرهای استان خوزستان گفت:خوزستان را فراموش کرده اند، چرا که مسئولین ما بخشی نگر شده و نگاهشان فقط به استان های خودشان است.

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص شرایط نامساعد در شهرهای استان خوزستان و عدم همدردی و تدبیر مسئولین، اظهار داشت: به دلیل این که خوزستان را فراموش کرده اند، چرا که مسئولین ما بخشی نگر شده اند و نگاهشان فقط به استان های خودشان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که هر استانی که سهمی در دولت ها نداشته باشد، عقب می افتد، گفت: سی سال پیش نیست که مسئولین روی کار می آمدند، نگاهشان نگاه ملی بود و بخشی و استانی نبود. در حال حاضر، متاسفانه نگاه رئیس جمهور هم  بخشی و استانی است. کسانی که در دولت ها نقشی ندراند که خوزستان نقشی و نیرویی ندارد،  توجهی به آن نمی شود.

خادمی با اشاره به این که این مشکلات آهسته آهسته به وجود آمد، تصریح کرد: این مشکلات، الان دیگر به جایی رسیده  که قابل کنترل نبوده و بحران ایجاد کرده است. در عرض 15 روز گذشته، چهار مرتبه اکثر شهرهای خوزستان آب و برق نداشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی کشورهای معاند نظام، شروع به تحرکاتی در منطقه کرده اند، گفت: وقتی به منطقه ای نرسیم، به خصوص خوزستان که با چند کشور همسایه است، برخی از آن کشورها متاسفانه دشمن ما بوده  و می خواهند در استانی که همه شیعه هستند، وهابی گری را ترویج  دهند، بالاخره هزینه و تلاش خود را می کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک افزود: نمی گویم که دشمنان موفق بوده اند، ولی بالاخره رسوخ می کنند و معلوم نیست اگر چنین نگاهی به خوزستان باشد، در آِینده موفق نباشند. خوزستان استانی است که با چندین کشور همسایه است و منابع مالی ایران را تامین می کند. همچنین از قومیت های متفاوتی تشکیل شده است،  بنابراین همیشه می تواند پاشنه آشیل ایران باشد و همیشه کشورهای خارجی نگاهشان  اگر بخواهند خدایی نکرده  ضربه ای به ایران بزنند، از سمت خوزستان شروع می کنند.

خادمی با اشاره به مشکلات روزهای اخیر خوزستان خاطرنشان کرد: اگر به عنوان مثال مقداری ریزگرد به تهران آمده بود و اگر در تهران فرض کنیم 2 روز آب، برق، گاز و فرودگاه ها تعطیل می شدند، ببینید چه اتفاقی می افتاد؟ در حالی که در پایتخت نفتی ایران در یک روز، فقط چند صد هزار بشکه نفت کاهش تولید داشته ایم. بنابراین نگاه نیست و نداشتن نگاه به خوزستان و هر بخش دیگری از ایران، به ضرر نظام می شود و متاسفانه کسانی که این کار را می کنند به نظر بنده موافق نظام نیستند.

وی با تاکید بر این که ما باید به استان های مرزی رسیدگی کنیم، یادآور شد: خوزستان، مرکز درآمد ایران است. به عنوان مثال  شما مزرعه ای دارید و از آن تغذیه می کنید و خود شما آن را آتش می زنید، بنابراین  خودتان هم گرسنه می مانید. برای منابع خوزستان هم، همین کار را می کنند. باید به استان های مرزی مثل خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان رسیدگی کرد چرا که محروم هستند.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: باعث خجالت است که مشاهده کنیم پیرمرد و جوان، کولبری انجام می دهند که هر کدام 200 الی 300 کیلوگرم، بار باید بر پشت خود گذاشته و حمل کنند. بنابراین عدالت وجود ندارد و بین استان ها و مردم اختلاف به وجود می آید. متاسفانه هر چه جلوتر می رویم، اوضاع بدتر می شود و برادری و اتحادی که 25 یا 30 سال پیش داشتیم، الان به دلیل نگاه بخشی مسئولین خیلی کمرنگ شده و به دشمنی می رسد.

کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha