کد خبر: همکاری-وزارت-بهداشت-و-آستان-قدس-رضوی-بر
۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۲

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در مشهد، اظهار داشت: همکاران ما در سراسر کشور گزارش های بسیار امید بخشی را از اجرای طرح تحول سلامت در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و غذا و دارو ارائه دادند.


به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت بهداشت دکتر سید حسن هاشمی وزارت بهداشت را تنها وزارتخانه دولت دانست که در همه حوزه ها دارای برنامه عملیاتی است که در قالب آن، برنامه های ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهای عملیاتی به دقت مشخص شده و پایش می شود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه برای پایش عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی یک نرم افزار تهیه شده است، افزود: در این نرم افزار دانشگاه هایی که در حوزه های مختلف عملکرد مناسب و یا نامناسبی داشته اند به طور دقیق مشخص می شود و یکی از اهداف برگزاری این اجلاس، پایش برنامه های عملیاتی بود که در ابتدای سال، دانشگاه ها متعهد به انجام آن بودند.


دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: در این اجلاس در قالب کارگروه های مختلف در مورد موضوعاتی همچون اعتبارات، حقوق ها که بحث روز کشور بود، طرح های بهداشتی، غذا و طرح های درمانی که شامل پروژه های مهمی همچون کلینیک های ویژه، بلوک های زایمانی و مراکز درمان و تشخیص سرطان است، بحث های خوب و سازنده ای انجام شد.


وزیر بهداشت همچنین به سفر یک روزه خود به شهرستان نیشابور در پنج شنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در شهرستان نیشابور انجام شده است اما متوسط تعداد تخت کشور به ازای هر هزار نفر 1.6 است که یکی از اهداف ما رسیدن به شاخص 2.6 تخت به ازای هر هزار نفر است و در این زمینه به 100 هزار تخت بیمارستانی در کل کشور نیاز داریم اما این شاخص در نیشابور حدود 0.7 است.


دکتر هاشمی تصریح کرد: نیشابور با دارا بودن 600 هزار نفر جمعیت، فقط 340 تخت بیمارستانی داشت اما خوشبختانه در حال حاضر ساخت بیمارستان 175 تختخوابی این شهرستان آغاز شده، تمام تخت های بیمارستانی در دو بیمارستان 22 بهمن و حکیم نوسازی و بازسازی شده و بخش های آن توسعه پیدا کرده اند.
وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی 14 بلوک زایمان در بیمارستان حکیم نیشابور، گفت: این واحدهای زایمانی بسیار مدرن و دارای محیطی مناسب برای زایمان هستند که کمک زیادی به مردم این منطقه از خراسان کرده است.
دکتر هاشمی از اتمام کلینیک ویژه شهرستان نیشابور با بیش از 20 مطب پزشک متخصص در آینده ای نزدیک خبر داد و از مشارکت بسیار مناسب خیرین نیشابوری در حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: در جلسه ای که با حضور خیرین سلامت، مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی داشتیم، خیرین متعهد شدند که حدود 20 میلیارد تومان در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند.


وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در سفر بعدی خود به نیشابور که در آینده ای نزدیک انجام می شود، شاهد کاهش مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان باشیم.
دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه نیشابور، یادآور شد: ضروری است که در روستاهای نیشابور نیز اقدامات اثرگذاری در جهت توسعه بخش های بهداشتی انجام شود که خوشبختانه تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.


وزیر بهداشت با اشاره به دیدار خود با تولیت و مدیران ارشد آستان قدس رضوی بر اهتمام جدی حجت الاسلام رییسی به منظور جبران کمبودهای ارائه خدمات به زائرین و مجاورین و همکاری وزارت بهداشت در این مسیر خبر داد.

وزیر بهداشت در پایان گفت:در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی دیدارهایی هم با مراجع اعظام تقلید آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی داشتیم و گزارشی از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور، مشکلات پیش روی آن، کمبود تخت های بیمارستانی و زیر ساخت های حوزه سلامت، میزان موالید در کشور و ضرورت همکاری های بین بخشی به منظور تامین سلامت مردم ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha