کد خبر: وضعیت-معیشتی-فعلی-جامعه،-وضعیت-مناسبی
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
وضعیت معیشتی فعلی جامعه، وضعیت مناسبی نیست

برنامه " تهران 20"، هجدهم دی ماه، با حضور دکتر" داریوش ابوحمزه" معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح خدمات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه 5 سیما،در ابتدای برنامه دکتر" داریوش ابوحمزه" در خصوص سامانه رفاه ایرانیان توضیح داد: سعی شده در این سامانه با استفاده از فعالیت های روزمره مردم، اطلاعاتی را که بر اساس کد ملی در دستگاه های حاکمیتی، به ثبت رسیده، تجمیع شود.

داریوش ابوحمزه در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که اگر مردم اعتراضی را نسبت به دهک بندی اقتصادی خود دارند باید به کجا مراجعه کنند؟ اظهار داشت: اگر شکایت مرتبط با یارانه ها باشد می توانند با مراجعه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است شکایاتشان را ثبت نمایند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آن که وضعیت معیشتی فعلی جامعه، وضعیت مناسبی نیست، افزود: سفره مردم در دهه نود، طبق آمارهای رسمی کشور حدود 25 الی 30 درصد کوچک شده است.

وی ادامه داد: میانگین خط فقر در کشور برای یک خانوار چهار نفره به طور تقریبی به کمی بیشتر از 4 میلیون تومان رسیده است. که این آمار برای تهران با همین شرایط، نزدیک به 5 میلیون تومان محاسبه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha