کد خبر: وقتی-استفاده-از-مواد-دخانی-سرطانزا-می-ش
۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران هشدار داد: اثبات شده که مواد سمی حاصل از دود دخانیات منجر به تغییرات ابتدایی سرطان پانکراس و پیشرفت آن خواهد شد.

دکتر محمدرضا قوام نصیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  شایع ترین علت بروز سرطان ها را مصرف سیگار دانست و تأکید کرد: برخی از جوانان معتقدند که قلیان بسیار کم ضررتر از سیگار است در حالی که حداقل نزدیک به 400 سم در قلیان وجود دارد و تمام سم هایی که شبیه نیکوتین مضر و سرطان زا موجود در سیگار در قلیان هم وجود دارد.

وی با اشاره به این که استفاده از مواد دخانی منجر به بروز سرطان حفره دهان و سرطان ریه می شود؛ هشدار داد: از آنجا که این سموم وارد خون و جریان عمومی بدن می شوند در برخی از قسمت ها اثرگذار است؛ سرطان پانکراس به دلیل درمان دشوارش سرطان بسیار بدی است و بیمار دیر مراجعه می کند حال زمانی که با درد مراجعه شود ضایعه پیشرفته است؛ متأسفانه به اثبات رسیده که مواد سمی حاصل از دود دخانیات منجر به تغییرات ابتدایی سرطان پانکراس و پیشرفت آن خواهد شد.

متخصص کلینیکال آنکولوژی خاطرنشان کرد: قلیان هایی که با عنوان میوه ای نام گرفته اند برای دزدیدن عقل مردم است، در حالی که همان عصاره های طعم میوه سرطانزا است.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha