کد خبر: چین-از-نشست-پیشنهادی-پوتین-درباره-ایرا
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
چین از نشست پیشنهادی پوتین درباره ایران استقبال می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، چین روز دوشنبه از اجلاس پیشنهادی رهبران جهانیِ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای جلوگیری از تقابل بر سر تهدید آمریكا برای بازگشت همه تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران استقبال كرد.

شکست ایالات متحده در برابر ایران با مخالفت چین و روسیه!

ایالات متحده روز جمعه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایالات متحده علیه ایران، مزایده را از دست داد. روسیه و چین با تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که قرار است در ماه اکتبر طبق توافق هسته‌ای سال 2015 بین ایران و قدرت‌های جهانی منقضی شود، مخالفت کردند. در حالی که ایالات متحده و جمهوری دومینیکن تنها کشورهایی با رأی موافق بودند، یازده عضو دیگر از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس رأی ممتنع اعلام کردند.

 از یک جانبه‌گرایی آمریکا حمایت نمی‌شود!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجیان در سخنرانی‌ای در پکن گفت که شکست قطعنامه ایالات متحده دوباره نشان داد که یک‌جانبه گرایی هیچ پشتیبانی مردمی ندارد و رفتار هژمونیستی موفق نخواهد شد. چین روسیه ایالات متحده ژائو اضافه كرد كه آمريكا بايد به تحريم‌هاي يك جانبه خود پایان بدهد و با اتخاذ نگرش منطقي با بازگشت به راه درست و احترام به توافق هسته‌ای ايران و تصميمات شوراي امنيت بپردازد. وی گفت: در مورد پیشنهاد روسیه برای اجلاس از راه دور در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران، چین استقبال و قدردانی خود را ابراز می‌کند. ما مایل به ادامه ارتباط و هماهنگی نزدیک با همه طرف‌های ذیربط برای پیشبرد مشترک برای حل و فصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران هستیم. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ گفت كه احتمالاً وی در چنین اجلاس‌هایی شركت نخواهد كرد. چین که روابط اقتصادی و دیپلماتیک تنگاتنگی با ایران دارد، بارها با دولت ترامپ بر سر موضع‌گیری شدید خود علیه تهران برخورد کرده است و همین موضوع به تحریک کننده دیگری در روابط چین و ایالات متحده تبدیل شده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha