کد خبر: کاهش-۴۰-درصدی-سوء-تغذیه-با-ارائه-یک-وعده
۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با سی و ششمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران از ارائه یک وعده غذای گرم در ۷ هزار مهدکودک سراسر کشور خبر داد و گفت: در این راستا سوء تغذیه را ۴۰ درصد کاهش دادیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، همزمان با آغاز هفته بهزیستی نشست خبری «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همراه با معاونین ستادی در راستای تبیین و تشریح اقدامات اولویت‌دار برگزار شد.

 

در این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه بهزیستی 25 تیر 59 طی یک ماده واحده با پیشنهاد شهید فیاض‌بخش تاسیس شد، گفت: سازمان از بدو فعالیت با بهره‌گیری از علم شرایطی را فراهم کرد تا افرادی که در مسیر زندگی از نابرابری و بی‌عدالتی دچار آسیب و سختی شدند، اقدام کرده و با مدد نیروهای متخصص و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و NGOها آسیب‌‌های اجتماعی را مهار و کنترل کرده است.

 

وی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را یکی از اهداف بهزیستی در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: ارتقاء سطح آموزش جامعه، تقویت و افزایش تیم اجتماع محور در مناطق پر ریسک، اجرای کارزار رسانه ای و طرح خانه به خانه از اقداماتی بود که در راستای تحقق این امر در حوزه اعتیاد صورت پذیرفت.

 

محسنی‌بندپی، تصریح کرد: ما در تدوین قانون برنامه ششم توسعه نسبت به اجباری کردن آزمایش‌های ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌زایی پیشنهاد داده‌ایم این در حالی است که این اقدام به صورت پایلوت در استان‌های کرمان، مازندران و اصفهان در حال اجراست.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از تدوین طرح مراقبین در منزل اوتیسم خبر داد و گفت: پیگیری لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ارائه خدمات تکمیلی به افراد دچار معضل اعتیاد، ارائه خدمات توانمندسازی و توانبخشی به جامعه هدف و بردن خدمات توانبخشی به منازل از دیگر اقدامات سال جاری بهزیستی است.

 

محسنی‌بندپی با بیان اینکه معلول‌زایی را در کشور با بهره‌گیری از علم ژنتیک کنترل می‌کنیم، اذعان کرد: در دو سال گذشته از تولد ۹۰۰ معلول‌ با مشاوره و مداخله علم ژنتیک جلوگیری کردیم و در یک حساب سرانگشتی نزدیک بر 150 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی صورت گرفته است.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از ارائه یک وعده غذای گرم در ۷ هزار مهدکودک سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: در این راستا سوء تغذیه را ۴۰ درصد کاهش دادیم.

 

یادآوری می‌شود، در پایان نشست خبری سی و ششمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور از ۲۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده در حوزه‌های توانبخشی، توانمندسازی، اجتماعی و پیشگیری با حضور «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha