کد خبر: کمبودهای-بیمارستان-خاتم-الانبیاء-جاس
۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲

وزیر بهداشت گفت: موقعیت استراتژیک جاسک در سواحل مکران و دریای عمان، یک نعمت خدادادی است که امیدواریم بتوان استفاده بیشتری از این گنج کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان جاسک اظهار داشت: سالهای پیش به همراه یک گروه جهادی پزشکی به شهرستان جاسک سفر کردیم و بیشتر از ۳۰ عمل جراحی در این شهرستان انجام دادم.
وی افزود: یکی از نکات مثبت و نقاط قوت جاسک، حضور دلاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این منطقه است و نیروی دریایی در فراهم کردن بسیاری از امکانات و خدمات، کمک های زیادی کرده است. از مردم جاسک به دلیل استقبال بیش از ۹۰ درصدی در دُز اول و حدود ۸۰ درصدی در دُز دوم، تشکر می کنیم و خیال ما در این منطقه، کمی راحت است که با واکسیناسیون مردم، از وضعیت بحرانی که در دنیا ایجاد شده و روزانه تعداد زیادی جان خود را از دست می دهند، تا حدی در امان هستند.
وزیر بهداشت گفت: باید همواره شاکر خدا باشیم که نعمت سلامتی را به ما داده تا بتوانیم کار کنیم. امروزه فصل جدیدی در کار و تلاش در کشور آغاز شده است. موقعیت استراتژیک جاسک در سواحل مکران و دریای عمان، یک نعمت خدادادی است که امیدواریم بتوان استفاده بیشتری از این گنج کرد.
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: جاسک استعداد سرمایه گذاری زیادی را دارد و امیدواریم در آینده بتوان از این استعداد استفاده کرد. برخی تصور می کنند که نفت، گنج است اما تحریم ها خلاف آن را ثابت کرد. اگر حتی اگر هزاران کشتی پر از نفت داشته باشیم و بخواهند ما را تحریم کنند، مشکلاتی برای ما ایجاد می شود بنابراین امروزه باید دنبال اجرای سیاست های اقتصادی بدون نفت باشیم. همجواری با دریا و استفاده از منابع دریایی می تواند ما را به خودکفایی برساند.
وی تصریح کرد: احداث پایگاه اورژانس هوایی در جاسک باید توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پیگیری شود که به صورت استیجاری و یا اشکال دیگر، این پایگاه در جاسک راه اندازی شود. دانشجویان نخبه اهل جاسک حتما باید سهمیه ای اختصاصی داشته باشند. در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی با سهمیه بومی تصویب شد و در مرکز سنجش حتما باید به اسم جاسک، ظرفیت پذیرش پزشکی داشته باشیم چراکه مشکلات این منطقه را نیروهای غیربومی نمی توانند حل کنند بلکه حضور آنها موقت و برای مدتی مشخص است بنابراین نیروهای بومی، حل کننده مشکلات این مناطق هستند.
وزیر بهداشت یادآور شد: به وزیر میراث فرهنگی خواهم گفت که منطقه جاسک، ظرفیت های بسیاری برای توسعه گردشگری دارد و رونق گردشگری می تواند باعث رونق اقتصادی این منطقه شود. در کشورهای دیگر، چیزی بیشتر از مایعات ندارند و سواحل ایران قطعا بهتر از سواحل سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است که باید سرمایه گذاری ها و مشارکت بخش خصوصی تسهیل و تقویت شود.
دکتر عین اللهی گفت: در فصل زمستان که اکثر نقاط کشور شاهد بارش برف و سرما هستیم اما این منطقه، بهترین نقطه کشور است و با وجود دریا و سواحل زیبا می توان بهره بیشتری از این استعدادها برد و باید سرمایه گذاران را تشویق کرد.
وی گفت: کمبودهای بیمارستان خاتم الانبیاء جاسک برطرف می شود. گزارشی از وضعیت شبکه بهداشت و مراکز بهداشتی این شهرستان امروز ارائه شد. در حال حاضر شاید تامین نیروی پزشکی به سرعت قابل انجام نباشد اما با تربیت بهورزان، بسیاری از کمبودها قابل جبران است و البته باید سیستم بهداشت و پیشگیری در این شهرستان تکمیل شود.
وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این جلسه گفت: وضعیت آینده کرونا به دلیل جهش هایی که در این ویروس رخ می دهد، مشخص و قابل پیش بینی نیست اما تا زمان وجود کرونا باید شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری را رعایت کنیم.
دکتر عین اللهی افزود: در شرایط فعلی به دلیل استقبال گسترده مردم از واکسیناسیون و رعایت نسبی شیوه نامه های بهداشتی، وضعیت ما مناسب است و از همه می خواهیم که شیوه نامه ها را کماکان رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha