کد خبر: کووید19-و-ادعای-عجیب-و-بی-اساس-دیگر-ترامپ
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کووید19 و ادعای عجیب و بی اساس دیگر ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از yahoo، دونالد ترامپ روز استقلال را با مجموعه‌ای از ادعاهای دروغین و گمراه کننده همراه کرده است تا همه گیری کروناویروس (کووید19) را نادیده گرفته و هشدار دهد که چین پاسخگو خواهد بود.

 جشن روز استقلال بدون فاصله اجتماعی!

رئیس جمهور آمریكا جبهه سلام به آمریكا را در چمن جنوبی كاخ سفید با پرواز با هواپیما‌های نظامی، پرش‌های چتر نجات و ترانه‌های میهنی برپا كرد، اما تلاش چندانی در میان میهمانان برای فاصله اجتماعی و یا پوشیدن ماسك صورت وجود نداشت. این کشور دستخوش تحولات حیرت انگیز و غیرقابل تصور شده است. کووید19 و ادعای ترامپ وقتی ترامپ سال گذشته در 4 ژوئیه برای اولین بار میزبان چنین رویدادی با تانک‌ها و سایر سخت افزارهای نظامی در یادبود لینکلن بود. کروناویروسِ کووید19،  2.8 میلیون آمریکایی را آلوده کرده و نزدیک به 130،000 نفر را کشته است که بیشترین میزان در جهان است. ترامپ اجازه نداد همه‌گیری کووید19 جلوی جشن او را بگیرد. با همسرش ملانیا، از بالکن کاخ سفید دست تکان داد و بعد از آن در زمین چمن جنوبی به راه افتاد و گفت: چهار سال بیشتر!

ترامپ: چین مقصر کووید19 است

رئیس جمهور گفت: ما از ویروسی که  از چین آمده آسیب دیده‌ایم. ما پیشرفت زیادی کرده‌ایم. استراتژی ما به خوبی پیش می‌رود. در یک منطقه بیرون می‌رود، چهره زشت خود را در منطقه دیگری به عقب برگرداند. اما ما چیزهای زیادی آموخته‌ایم. ما یاد گرفتیم که چگونه شعله کووید19 را خاموش کنیم. در حال حاضر تعداد عفونت‌ها به طور مرتب به 50،000 عدد در روز می‌رسد،  این یعنی بیشتر از ماه آوریل که ایالات متحده در اوایل عفونت‌های کووید19 قرار داشت. دکتر آنتونی فاوسی، کارشناس برتر بیماری‌های عفونی کشور، این هفته هشدار داد: من فکر می‌کنم کاملاً بدیهی است که ما در مسیری درست پیش نمی‌رویم.

بهانه‌ی قدیمی و نه چندان جدید ترامپ

ترامپ به شکایت اکنون آشنا و بی‌اساس خود مبنی بر اینکه آمریکا تعداد بالایی دارد زیرا آزمایش‌های بیشتری انجام داد، بازگشت. وی گفت: اکنون ما تقریبا 40 میلیون نفر را آزمایش کرده‌ایم.

با این کار، مواردی را نشان می‌دهیم که 99٪ از آن‌ها کاملاً بی‌ضرر هستند.

نتایجی که هیچ کشور دیگری نمی‌تواند نشان دهد زیرا هیچ کشور دیگری آزمایشی را که ما انجام داده‌ایم، نه از نظر تعداد و نه از نظر کیفیت انجام نداده است.

مشخص نیست که رئیس جمهور ‌چگونه به رقم بی‌ضرر 99٪ رسید.

کووید19 = چین

وی همچنین به انتقادات خود مبنی بر منبع کروناویروس کووید19 بازگشت. رازداری، فریب و پوشاندن چین به این کشور اجازه داده است تا در سراسر جهان گسترش یابد. یکصد و هشتاد و نه کشور و چین باید کاملاً پاسخگو باشند. تشویق میهمانان وجود داشت، اما کاخ سفید تاکنون نتوانسته است جزئیات آنچه را که در نظر دارد علیه پکن، که اخیراً با آن معامله تجاری بزرگی انجام داده، بیان کند. رئیس جمهور و با مخالفت با فوچی و دیگر کارشناسان بهداشت عمومی، پیش‌بینی بسیار خوش بینانه‌ای ارائه داد: ما به احتمال زیاد مدت‌ها قبل از پایان سال یک راه حل درمانی و یا واکسن خواهیم داشت. کووید19 و چین انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر است. اما ترامپ دوباره سخنان او در جمعه شب در کوه راسمور بود که از سنت 4 ژوئیه به دنبال تحریک جنگ فرهنگی و ریختن نمک به جای پیام وحدت آور بر روی زخم‌های نژادی آمریکا سخن گفت.

وی گفت: ما اکنون در حال شکست دادن چپ‌های افراطی، مارکسیست‌ها، آنارشیست‌ها، آشوبگران، غارتگران و افرادی هستیم که در بسیاری از موارد کاملاً هیچ سرنخی برای انجام کار خود ندارند.

ما هرگز اجازه نخواهیم داد که یک جمعیت خشمگین مجسمه‌های ما را خراب کنند، تاریخ ما را پاک کنند و ... ما به فرزندانمان یاد خواهیم داد که کشور خود را گرامی داشته و ستایش کنند تا آن‌ها بتوانند آینده آن را بسازند. با هم، ما برای رویای آمریکایی می‌جنگیم.

ترامپ به دنبال رویای آمریکایی

ترامپ خاطرنشان کرد: روش زندگی ما در سال 1492 هنگامی که کلمبوس آمریکا را کشف کرد آغاز شد. در طی چند هفته اعتراض به بی عدالتی‌های نژادی در پی قتل جورج فلوید، مرد آفریقایی آمریکایی، در مینیاپولیس تندیس‌های کریستوفر کلمب به همراه ژنرال‌های کنفدراسیون سرنگون شد. برخی معتقدند که، به جای تولد آشنای آمریکا در سال 1776، این کشور واقعاً در سال 1619 با ورود نخستین آفریقاییان به بردگی در ویرجینیا آغاز شد. اما ترامپ ادامه داد: در هر عصر، همیشه کسانی بوده‌اند که نسبت به گذشته دروغ می‌گویند تا در زمان کنونی قدرت بدست آورند... هدف آن‌ها تخریب است. هدف ما نابودی بزرگترین ساختار روی زمین، آنچه که ما آن را ساخته‌ایم، ایالات متحده نیست. به دنبال سخنان وی، ترامپ و بانوی اول هواپیماهای نظامی که از جنگ جهانی دوم به بعد در درگیری‌های نظامی آمریکا شرکت کرده‌اند را مشاهده کردند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha