کد خبر: گسترش-پوشش-طرح-غربالگری-شنوایی-نوزادا
۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴

درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است و در نظراست پوشش این طرح گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سعید محمودیان مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت افزود: درکارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به بررسی وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران پرداخته شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه های بهداشتی کشور نظرات خود را مطرح کردند.

وی هدف از این کارگاه را استفاده از نظرات کارشناسان محیطی بعنوان طرح موفق در نظام سلامت در اجرایی شدن برنامه سلامت گوش و شنوایی عنوان کرد.

دکتر سعید محمودیان گفت: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا می باشد و در نظراست با تفاهم نامه به امضاء رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش ها در سراسرکشور ارتقاء یابد.

وی افزود : دراین راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده که بزودی جهت اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha