کد خبر: گیلان-در-الکترونیکی-کردن-فرآیندهای-اد
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ارسلان زارع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی؛ ابتکارات نوآورانه متناسب با شرایط روز محیط کسب و کار و کارآفرینی را بسیار موثر ارزیابی و بیان کرد: آماده سازی افکار عمومی از جمله خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور اثرگذار است.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از عوامل و مولفه های تسهیل کننده در مسیر سرمایه‌گذاری تأکید و تصریح کرد: وضع قوانین متناسب با کسب و کار دیجیتال و الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران نیز موثر است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: فرآیندهای تأسیس بنگاه اقتصادی، اخذ پروانه، چگونگی به‌کارگیری نیروی انسانی و ساز و کار ثبت مالکیت و دریافت تسهیلات اصلی‌ترین شاخص های بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر پیشگامی گیلان در الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری و روان سازی امور متناسب با شرایط موجود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا اگرچه دشواری‌های بسیاری را به دنبال داشته اما منجر به افزایش الکترونیکی شدن فعالیت‌ها شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در الکترونیکی کردن امور مرتبط پیشرو باشد، افزود: شناسایی و حذف قوانین و مقررات مزاحم برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی مورد تأکید است.

وی عدم استفاده مطلوب از پنجره واحد در حوزه سرمایه‌گذاری را یکی از گلایه‌های موجود در سطح کشور عنوان و اظهار کرد: از این بستر می‌توانیم شرایط بهتر و مطلوب تری را پیش‌روی فعالان بخش خصوصی قرار دهیم.

زارع فعالیت بدون وقفه صادرات علیرغم شرایط کرونایی در گمرک و بنادر انزلی، آستارا و کاسپین طی سال گذشته را نقطه قوت فعالان بخش خصوصی، تجار و بازرگانان گیلانی دانست و گفت: این موضوع در نگاه مسئولان ملی بسیار مورد توجه قرار گرفت و بایستی در برنامه ریزی های سال جاری که شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم، مدنظر باشد.

وی همچنین بر لزوم تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان طی امسال تأکید و اضافه کرد: تا زمان حاضر افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محقق شده و هدفگذاری صورت گرفته در مدت باقیمانده تا پایان سال، دست‌یافتنی است.

در این جلسه سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت. همچنین گزارش تبیین وضع موجود و مهمترین چالش‌های محیط کسب و کار با تمرکز بر صنوف ایران ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha