کد خبر: بازگشت-به-وضعیت-قرمز-کرونا-درصورت-عدم-ر
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای استان اظهار کرد: متاسفانه به جهت عدم رعایت پروتکل بهداشتی و عادی جلوه دادن ویروس کرونا افراد بستری شده به خاطر مبتلا به این ویروس در طول یک هفته بالای ۱۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند تا یک ماه آینده این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش می یابد و این یک هشدار و خطر جدی برای همه افراد جامعه است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید همه در این راستا به مثابه پیک های گذشته تلاش کنند افزود: نباید با نادیده گرفتن پروتکل بهداشتی باعث افزایش محدودیت و تعطیلی بازار و کسب و کار باشیم و باید طبق نظرات کارشناسی ستاد ملی کرونا کار کنیم.

وی محدودیت های مراسم عروسی و مجالس ترحیم را یکی از ضروریات بر شمرد و گفت: متاسفانه در خود اظهاری عده ای که برخی از شهرها در اینگونه مراسم شرکت کرده بودند نتیجه تست و آزمایش آنها مثبت اعلام شده و در بیمارستان بستری شده اند.

اکبر بهنام جو تصریح کرد:سلامتی و آرامش مردم برای ما از همه چیز مهم است و نباید به جهت عدم رعایت عده ای زندگی سایر افراد به خطر بیافتد.

وی با بیان اینکه در ادارات دولتی و سایر ارگان ها رعایت پروتکل باید بالای۹۰درصد باشد افزود: کارمندان و دستگاه های اجرایی در این مسیر باید الگوی مردم عادی باشند و در بیمارستان ها هم رعایت فاصله اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.

این مسول بیان کرد: هر مسوولی که نتواند در اداره متوعه خود فاصله اجتماعی را مدیریت و کنترل کند باید بصورت جدی تذکر داده شود.

استاندار اردبیل از مردم خواست در اجتماعات عمومی و مراسمی که در خانه ها برگزار می شود رعایت بهداشتی را کرده باشند و حدالمقدور شرکت نکنند تا به عنوان ناقل سایر مردم را با خطر مبتلا مواجه نکنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: باید در این برهه از زمان تیم های نظارتی دلسوزانه و مسوولانه در امکان عمومی، وسایط نقلیه عمومی و سایر نقاط حساس فعال شوند و نارسایی و مشکلات موجود را احصا و جهت حل آن اقدام کنند.

وی افزود:فعالیت ها باید استمرار داشته باشد و بسیج محلات و پایگاه های مقاومت جهت هدایت و راهنمایی مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا می توانند کمک خوبی برای دولت و دستگاه های متولی باشند.

استاندار اردبیل افزود: در شهرستان اردبیل ۵۰ تیم عملیاتی برای گندزدایی و ضدعفونی فعال شده و در کنار آن ۴ مرحله رزمایش مقابله با کرونا و تغییر سبک زندگی در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مسافر در استان اردبیل بسیار کاهش یافته است گفت: در مقطعی از ورود مسافر به استان ممانعت شد و در حال حاضر هم به دلیل شیوع ویروس کاهش زیادی دارد و مردم خود استان باید به جهت حفظ سلامتی خود و خانواده ها نهایت رعایت و دقت را داشته باشند.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی و سایر اعضا گزارش کلی در ارتباط با اخرین وضعیت ویروس کرونا ارایه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha