کد خبر: تولید-محصولات-انستیتو-پاستور-از-ماده-م
۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴

رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور، مهمترین دستاوردها و تولیدات دارویی را بدست آوردن دانش فنی ماده موثره داروهای بیوتکنولوژی دانست.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از فارس هومن کاغذیان  با عنوان این مطلب که هر دارویی از دو قسمت تشکیل شده است، گفت: یکی ماده موثره دارویی (API) و دیگری مواد فرمولاسیون دارویی است که به ماده موثره دارویی اضافه می شود.

وی ادامه داد: در بسیاری مواقع ماده موثره از خارج وارد می شود و فرموله می گردد. البته این نیز دانش خود را نیاز دارد ولی ارزش ارزآوری زیادی ندارد و «های تک» محسوب نمی شود.

کاغذیان با عنوان این مطلب که «های تک» یعنی از سلول باکتری، مخمر یا جانوری ماده موثره به دست آورده شود و بعد فرموله گردد و به بازار عرضه شود، گفت: تولیدات ما در انستیتو پاستور فقط از ماده موثره دارویی است. در حالی که اکثر صنایع دارویی ما فرمولاسیون، پر کنی و بسته بندی است.

وی با بیان این مطلب که یکی از اصلی ترین ویژگی های مجموعه انستیتو پاستور چه در تولید واکسن چه در تولید فرآورده های دارویی نوترکیب، تولید ماده موثره دارویی است، افزود: دستاوردهای انستیتو پاستور به طور کلی شامل ۱۰ نوع محلول تزریقی مورد نیاز اورژانس بیمارستان ها و سه واکسن مورد نیاز نظام سلامت است، همچنین کیت های تشخیصی و چند داروی نوترکیب بیوتکنولوژی که همگی به همت متخصصان بیوتکنولوژی پزشکی عرضه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha