کد خبر: لزوم-جذب-نیروی-کادر-پرستاری-در-دولت-جد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: به دلیل کمبود نیروی کادر پرستاری ، دولت آینده می بایست برای جذب نیروی پرستاری اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاري سلامت سید یعقوب جعفری گفت: با توجه به این که طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا شده است و متاسفانه در این طرح پرستاران به خوب مد نظر قرار گرفته نشده اند از رئیس جمهور آینده که انتخاب می شود انتظار می رود پرستاران در طرح تحول نظام سلامت دیده شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به این که از دیگر خواسته های جامعه پرستاری از دولت جدید، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است  افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  مصوب دولت بوده و 10 سال از تصویب آن گذشته  اما متاسفانه اجرایی نشده است و با اجرای این قانون به گونه ای پرستاران می توانند با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری پرستاری تصریح کرد: حرفه پرستاری جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و به این دلیل زمینه اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد پرستاران باید فراهم شود و این یکی دیگر از مطالبات جامعه پرستاری از دولت جدید می باشد.

جعفری در پایان یادآور شد: بیمارستان ها در حال افتتاح بخش ها و افزایش تخت ها هستند و به این دلیل با کمبود نیروی کادر پرستاری روبرو هستند و دولت جدید می بایست نیروی کادر پرستاری را افزایش دهد و نیروهای بیشتری را در این زمینه جذب نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha