کد خبر: پاسخگویی-به-۸-هزار-تماس-با-سامانه-۴۰۳۰
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر زهرا اباصلتی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید – ۱۹، سامانه کشوری ۴۰۳۰ به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شد که در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۵۰ کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و کارشناس بهداشت با این سامانه همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن تماس با این سامانه می توانند سئوالات خود در ارتباط با کرونا در خصوص تغذیه، مشاوره های روانشناسی و مراقبت های گروه های هدف را با کارشناسان در میان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شماره ۱۹۱ که با همکاری روابط عمومی و معاونت بهداشت دانشگاه راه اندازی شده است، گفت: این سامانه نیز در کنار سامانه ۴۰۳۰ پاسخگوی سئوالات هم استانی های عزیز در خصوص علائم کرونا، راههای انتقال و پیشگیری، نحوه ضدعفونی و گندزدایی، چگونگی حضور در اماکن عمومی و شرایط قرنطینه بوده، همچنین کارشناسان این سامانه می توانند افراد را در صورت داشتن علائم به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب نزدیک محل سکونتشان راهنمایی نمایند.

دکتر اباصلتی از شهروندان خواست در صورت داشتن علائم کرونا با تماس با سامانه ۱۹۱ در صورت نیاز با گرفتن آدرس مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا از مراجعه و ازدحام غیرضروری در مراکز درمانی و اورژانس خودداری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha