کد خبر: پیگیری-مشکلات-باروری-با-توجه-به-سیاست-ه
۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های سلامت زنان گفت: اقداماتی در رابطه با زاد و ولد، ممنوعیت سزارین جز در موارد ضروری و مسائل حمایتی که از آی وی اف می شود، در دست پیگیری است.

 

سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره اولیت های برنامه های سلامت زنان با توجه به ابلاغ سیاست های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به سیاست های جدیدی که ابلاغ شده، من به عنوان نماینده مردم تهران یک سری اقدامات را در رابطه با بخش های مختلف پیگیری می کنم. چرا که هر بخشی به یک وزارت خانه مربوط می شود. فراکسیون نیز پیگیر مسائل مختلف است.

جلودارزاده با اشاره به بیمه سلامت اظهار داشت: آنچه مسلم است اقداماتی که در بخش بیمه سلامت انجام شده و بیمارستان هایی که  به این امر می پردازند، همچنین اقداماتی در رابطه با زاد و ولد، ممنوعیت سزارین جز در موارد ضروری و مسائل حمایتی که از آی وی اف می شود، در دست پیگیری است.

این نماینده مجلس افزود: چرا که در حال حاضرنازایی یک مشکل اساسی است و خیلی گسترده شده است. این مسائل به خصوص پیگیری می شود تا متوجه شویم مسئله نازایی آیا به دلیل مواد خوراکی، هوا یا امواج است.  

وی با بیان این که چون ژنتیک نمی تواند تا این حد روی باروری اثرگذار باشد، تصریح کرد: چون میزان زاد و ولد میان خانم هایی که مشاهده می کنیم، می بینیم خیلی کم است.در حال حاضر این مسائل وجود دارد و پیگیری می شود.

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha