راه اندازی بخش های picu ویژه کودکان مبتلا به کرونا

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در موج ششم کرونا به نسبت دو پیک قبلی آمار کودکان مبتلا به کرونا که نیاز به خدمات مراقبتی تخصصی دارند افزایش یافته است از همین رو بخش PICUبرای خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان اکبر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر ایوب توکلیان، با اشاره به اینکه در پیک جدید در مقایسه با پیک های قبلی امار ابتلا در کودکان افزایش یافته، گفت: از همین رو برنامه ریزی برای ارائه خدمات درمانی به این گروه سنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در موج ششم کرونا، تعداد کودکان مبتلا به کرونا نیازمند به بستری در بخش های مراقبت ویژه افزایش یافته است، از همین رو  به بخش های مراقبت های ویژه کودکان به نام picu اضافه شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخش مراقبت های ویژه اطفال برای کودکانی که درگیری ریوی و  عفونت بیشتری دارند و علام حیاتی و سطح هوشیار آنها در  شرایط ناپایدار است ایجاد شده است، بیان کرد: این کودکان نیازمند مراقبت های درمانی ویژه هستند و حتی در برخی از مواقع نیاز به ونتیلاتور دارند تا بیمار حمایت تنفسی و ریوی شود.

وی عنوان کرد: در بیمارستان اکبر یک بخش پی آی سی یو به بخش های قبلی اضافه شد اما پیش بینی لازم برای راه اندازی بخش پی آی سی یو در بیمارستان ولایت انجام شده است و این آمادگی وجود دارد که اگر آمار ابتلا شدید بود و درگیری شدید کووید در بیماران اطفال از ظرفیت بیمارستان اکبر فراتر رفت از ظرفیت بیمارستان ولایت استفاده شود و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده است.

خبرنگار: حامد اسماعیل زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha