نسبت به مسئله جمعیت باید حساس باشیم

استاندار زنجان گفت: باید از لحاظ عقلی به مسئله رشد جمعیت نگاه کنیم و نسبت به مسئله جمعیت و افزایش آن حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، محسن افشارچی ظهر روز پنجشنبه  در جلسه شورای راهبردی جمعیت با بیان اینکه  از وقتی مسئولیت استانداری را قبول کرده ام آمارها ناکارآمد است  گفت: با توجه به ارائه آمارهای جمعیتی از سوی سازمان ثبت احوال مسئولان را به فکر فرو می دارد و مسئولیت ما را در حوزه جمعیت دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای  دهه ۹۰ ولادتها ۱۸ هزار  و ۸۰۰نفر بوده که اوج آن در سال ۹۴ به ۲۱ هزار و ۳۶۷ نفر رسیده است بیان داشت:  در سال ۹۹ به ۱۵ هزار و ۱۴۶ نفر کاهش پیدا کرد که جای تامل دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر به همین نحو در مسئله جمعیت جلو برویم با مشکلات متعددی در کشور و استان روبرو خواهیم شد تصریح کرد: نباید جمعیت پیر شود چراکه پیرشدن  جمعیت مشکلات عدیده ای را می آورد.

افشارچی به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: مساله اقتصادی دلیل زوجین برای نداشتن فرزند  یا تک فرزندی نیست و در این میان، مسئله فرهنگی اولویت دارد.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگی بر مسئله‌ اقتصادی در کاهش نرخ باروری اولویت دارد، افزود: اقتصاد بخشی از دلایل کاهش باروری بوده به طوری که تا سال  ۹۵ نرخ باروری بالا بوده و پس از آن کاهش پیدا کرده است.

این مسئول  با اشاره به افزایش جمعیت در کشورهای دیگر گفت: در کشورهای دنیا نسبت به فرزندآوری تبلیغات زیادی صورت می‌گیرد  و امکانات بیشتری در اختیار زوجین قرار داده می‌شود که کشور ما نیز نباید از این مقوله غافل باشد .

افشارچی گفت باید از لحاظ عقلی به مسئله رشد جمعیت نگاه کنیم نه اینکه بگویم دشمنان نمی‌خواهند ما جمعیت داشته باشیم باید خودمان نسبت به مسئله جمعیت و افزایش ان حساس باشیم.

سردبیر: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha