رونمایی از دستاوردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان

همزمان با سراسر کشور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور، مراسم رونمایی از دستاوردهای کمیته امداد استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم رونمایی از دستاوردهای کمیته امداد در حوزه‌های اشتغال، مسکن و سامانه امداد هوشمند همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و رئیس کمیته امداد کشور در با حضور استاندار کرمان، مدیر کل کمیته امداد استان و سایر مسئولین در کرمان برگزار شد.

 استاندار کرمان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: کمیته امداد، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها کارهای خوبی در استان کرمان در حوزه‌های مختلف انجام دادند که امیدواریم در سال آینده این کارها مضاعف شوند.

به گفته وی، برای توزان در زندگی مردم و ریشه‌کنی فقر باید به هر دو بعد اقتصاد اعم از کلان و خرد توجه کرد. مشاغل خرد ثروت انسانی ما هستند که اگر به آن‌ ها توجه نشود با حجم عظیمی از انسان‌ های بی‌ اعتماد به نفس مواجه خواهیم بود.

استاندار کرمان افزود: ریشه‌کنی فقر کاملا از عهده کشور بر می‌آید؛ اما نه فقط با ظرفیت دولت، بلکه با همراهی ظرفیت‌ های مردمی که این سامانه می‌تواند در بسیج امکانات مردمی بسیار کمک کند.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در کمیته امداد ظرفیت‌ های خوبی وجود دارد که می‌توان با همراهی دیگر دستگاه‌ های استان فقر را ریشه‌کن کرده و کارهای بهتری انجام دهیم.

صادقی از جذب بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغال از سوی کمیته امداد استان کرمان طی امسال خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری استاندار کرمان و مسئولان دستگاه‌ های اجرایی استان بتوانیم تفاوت اساسی در زمینه رفع محرومیت به خصوص در جنوب کرمان ایجاد کنیم.

وی میانگین خانواده‌های تحت حمایت نهادهای حمایتی در کشور را ۸ درصد دانست و گفت: متاسفانه این آمار در استان کرمان ۱۳ درصد است.

گفتنی است؛ در این مراسم که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد، جشن توانمندی هزار و ۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان، ۵۴ هزار خانوار خودکفا شده در سطح کشور و واگذاری هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی مددجویان کرمانی و ۸ هزار و ۷۴۴ واحد مسکونی در سطح کشور طی امسال برگزار شد.

همچنین در این مراسم از سامانه امداد هوشمند (سها) به طور رسمی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha