کاشت ۱۰۱۶ نهال زیتون در گلزار شهدای کرمان به تعداد شهدای این گلزار

شهردار کرمان از کاشته شدن ۱۰۱۶ اصله درخت زیتون مثمر به نیت ۱۰۱۶ شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان در روز درختکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف در آیین اجرای  این طرح که با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد، با اشاره به طرح درختکاری زیتون به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت گروه جهادی شهید آقا محمد شیخ‌ بیگ و با همکاری شهرداری کرمان گفت: این طرح در حاشیه بزرگراه آیت‌ الله خامنه‌ای حد فاصل پل کوثر و سه‌ راهی شرف‌ آباد اجرا می‌ شود و در قالب این طرح، هزار و ۱۶ اصله درخت زیتون مثمر نیز به نیت هزار و ۱۶ شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان کاشته خواهد شد.

به گفته وی: اینکه گروه‌های مردمی بدون وابستگی به نهاد دولتی، چنین طرح‌های عام‌المنفعه‌ای را اجرا می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه اعضای گروه جهادی همان طور که آغازگر این طرح بوده‌اند باید در نگهداری از درختان هم تلاش کنند، گفت: شهرداری هم تعهد می‌دهد تلاش کند با فضاسازی این محدوده حال و هوای پارک شهدا را پیدا کند و اگر امکاناتی نیز نیاز باشد، در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی افزود: احیای کمربند سبز کرمان در برنامه شهرداری قرار دارد و اجرای این طرح نیز به احیای این محدوده کمک می‌کند و  امیدواریم اجرای طرح درختکاری زیتون، الگو شود و گسترش یابد و  شهرداری نیز از هر اقدامی که به نام شهدا و برای توسعه شهر و به نفع شهروندان باشد، حمایت می‌کند.

سعید شعر باف خاطر نشان کرد: براساس هدف‌ گذاری ماده ۲۲ قانون هوای پاک که سرانه ۱۵ مترمربعی را برای فضای سبز شهرها دارد، وضعیت شهر کرمان در مقایسه با سایر کلان‌ شهرها، به نسبت مناسب و سرانه فضای سبز کرمان نزدیک به سرانه استاندارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha