خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغهای پسته استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به برآورد اولیه می‌توان میزان خسارت به باغ‌ های پسته استان کرمان را بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا پورابراهیمی گفت: با توجه به برودت شدید هوا و سرما  زدگی باغات پسته استان کرمان در روزهای نخست امسال با پیگیری‌ های صورت گرفته، جلسه اضطراری در این خصوص با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان، مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مدیر عامل بانک کشاورزی، مدیر عامل صندوق توسعه ملی و رئیس اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

به گفته وی گزارش‌ های اولیه انجام شده بیانگر این است که بیش از ۷۵ درصد از اراضی باغی پسته استان کرمان، بین ۳۰ تا ۹۰ درصد دچار خسارت سنگین شده که عملا موجب از بین رفتن محصول پسته استان کرمان شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به برآورد اولیه می‌توان میزان خسارت وارده در سطح باغ‌ های شهرهای شمالی استان کرمان، شامل: رفسنجان، کرمان، شهربابک، سیرجان، زرند، راور و انار را بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌ شود جبران بخشی از خسارت‌ های وارد شده به باغداران پسته از محل منابع صندوق بیمه محصولات کشاورزی و استمهال وام‌ های کشاورزان و نیز تخصیص منابع جدید برای باغات خسارت دیده صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha