وجود ۲۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه در استان کرمان

رئیس اداره اوقاف کرمان از وجود حدودا ۲۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه در استان کرمان خبر داد که از این تعداد، ۱۵ بقعه متبرکه در شهر کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی بساوند صبح امروز مورخ ۱۵ خرداد ماه همزمان با روز گرامیداشت مقام امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: حدود ۲۵۰ امام زاده و بقاع متبرکه در استان کرمان وجود دارد که شاخص‌ترین این امامزادگان، شاهزاده محمد(ع) در شهر کرمان و شاهزاده حسین(ع) در شهر جوپار است.

وی با اشاره به اینکه همه مراسم فرهنگی، ملی و مذهبی در تمام بقاع متبرکه استان کرمان برگزار می‌ شوند، افزود: تمامی مسابقات قرآنی در سطح استان در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌ شود، به طوری که طی امسال تاکنون، ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ثبت نام کرده اند و تا ۲۵ خرداد نیز فرصت ثبت نام وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف کرمان، تصریح کرد: متقاضیان شرکت در مسابقات قرآنی می‌ توانند برای ثبت نام در مرکز افق امامزادگان اقدام کنند.

به گفته حجت الاسلام بساوند امسال نیز همانند سال‌ های گذشته در روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌ هایی از جمله مداحی و سخنرانی در بقاع متبرکه سراسر استان کرمان برگزار می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha