استان کرمان، پذیرای گردشگران جام جهانی قطر می شود

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان از انتخاب این استان به عنوان یکی از ۶ استان میزبان گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به اینکه رایزنی‌ های لازم برای آماده‌ سازی ظرفیت‌ ها و زیرساخت‌ های گردشگری به منظور تسهیل ورود گردشگران جام جهانی قطر در کرمان، در حال انجام است، گفت: این استان برای اعزام گردشگر به قطر نیز سهمیه دارد که در این زمینه اقداماتی انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب در ادامه، افزود: در برآورد اولیه اعلام شده یک‌ هزار و ۵۰۰ نفر از تماشاچیان جام جهانی قطر به استان کرمان می‌ آیند و امکان صدور ویزا (روادید) فرودگاهی برای حضور این گردشگران در استان فراهم می‌ شود، همچنین انجام پرواز مستقیم از قطر به کرمان در دست پیگیری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تاکید کرد: باید فستیوال، نمایشگاه‌ صنایع‌ دستی و جشنواره‌ های مختلف را همزمان با حضور گردشگران در استان کرمان پیش‌ بینی کنیم و به اجرای برنامه‌ های متنوع فرهنگی بپردازیم، که اصالت و فرهنگ کرمان را برای گردشگران به همراه داشته باشد.

فریدون فعالی با بیان اینکه هفته آینده گروهی ۱۰ نفره متشکل از عوامل دست‌ اندکار برای بازدید از جاذبه‌ های گردشگری وارد استان کرمان می‌ شوند، بیان کرد: همه دستگاه‌ های مرتبط از جمله شهرداری باید برای حضور گردشگران با این اداره‌ کل همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان باید بسته‌ های گردشگری خود را برای حضور گردشگران آماده کنند، گفت: خوشبختانه کلیپ‌ های متفاوتی از جمله جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان به صورت دو زبانه تهیه شده که در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم با انجام پرواز مستقیم قطر به کرمان بتوانیم این پرواز را به صورت برنامه‌ریزی شده داشته باشیم تا شاهد حضور دوباره گردشگرانی که به کرمان می آیند باشیم.

گفتنی است؛ بیست‌ و دومین دوره جام جهانی فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱(۲۱ نوامبر - ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) در قطر برگزار خواهد شد.

استان کرمان، پذیرای گردشگران جام جهانی قطر می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha