اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی جهت رفع تنش های آبی شرق کرمان

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، در سفر به شهرستان فهرج از اختصاص بودجه ۲۰۰میلیارد تومانی برای رفع تنش آبی شهرستان های شرق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی درباره عملیات انتقال آب از سد نساء به بم و بروات گفت: با  اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای انتقال آب به بم و بروات، بخش اعظمی از عملیات احداث تصفیه خانه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به زودی آب سالم و تصفیه شده به بم و بروات انتقال داده می شود و انتقال آب به سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر هم در دستور کار است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری دو بانده شدن محور ریگان_ نرماشیر بیان کرد: جاده ریگان – نرماشیر پیوست بودجه شده و با پیگیری های انجام شده  هرچه سریعتر مناقصه این کار انجام می شود و این کار سرعت بیشتری می گیرد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه زمین و مسکن در شهرستان فهرج گفت: در این شهرستان برخی واحد های مسکونی مشکلات اسنادی داشتند که تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده و مقرر شده است در این زمینه پیگیری هایی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اقدامات خوبی در زمینه راه های روستایی و طرح های هادی انجام شده است، برای حل این مشکل حتما پیگیری می شود. همچنین در بحث واگذاری زمین روستایی مقرر شده است مشکل جوانانی که قصد ساخت مسکن دارند حل شود.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین به احداث جاده محمدآباد ریگان به جاسک اشاره کرد و افزود: یکی از راه های مهم و استراتژیک، جاده محمد آباد به جاسک است که در شرق استان و در محدوده ریگان قرار دارد که بخشی از آن آسفالت است که در جریان ریاست جمهوری به استان کرمان برای این جاده باید تدابیری در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی در حوزه اشتغال جوانان تصریح کرد: کارخانه نئوپان و کارخانه بسته بندی و صادرات خرما ایجاد شود و کارخانه بسته بندی و صادرات خرما هم اکنون کلنگ زنی شده و در حال بررسی است. این در حالی است که به زودی کارخانه مس در معدن زفتک راه اندازی می شود. راه این کارخانه مناقصه شده است که انشاالله انجام خواهد شد و اقدامات خوبی در زمینه اشتغال خانگی در شرق استان انجام شده است.

وی یادآور شد: آفت سوسک چوب خوار شاخ دراز نخل های شرق استان را تهدید می کند. متاسفانه این سوسک وارد نخل ها می شود و نخل ها را از داخل تخریب می کند که باید کنترل شود، زیرا آسیب زیادی به نخل های این منطقه وارد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha