تکمیل دو طرح بزرگ درمانی بیماران سرطانی جنوب شرق ایران در انتظار بودجه

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان "یاس کرمان" با طلب درخواست از خیّران و مردم برای تکمیل ۲ طرح مهم و حیاتی رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی در کرمان گفت: تکمیل این ۲ طرح بزرگ که در نوع خود در کشور نیز کم نظیر است دست کم به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید رضا بهرامی در مراسم جشن تولد ۱۳ سالگی انجمن خیریه یاس کرمان و آیین تجلیل از همراهان و یاران این خیریه افزود: این طرح ها بشدت برای تکمیل چرخه درمان بیماران سرطانی استان کرمان ضروری است.

وی مجموع ارزش ریالی طرح های درمانی در دست اجرای این انجمن در زمان کنونی را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با توجه به کمبود زیرساخت ها برای درمان بیماران سرطانی، بشدت نیازمند کمک برای تکمیل این طرح ها هستیم که پس از بهره برداری در اختیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد و خدمات رسانی آن به بیماران با تعرفه دولتی و برای بیماران نیازمند نیز با تعرفه خیریه یا رایگان خواهد بود.

مدیر عامل انجمن خیریه یاس کرمان با اشاره به اینکه شمار بیماران بی بضاعت سرطانی زیرپوشش های حمایتی این مجموعه اینک حدود ۶ هزار نفر از شهروندان استان کرمان یا استان های همجوار مانند سیستان و بلوچستان می رسد تاکید کرد:  اگر به همت خیّران بودجه موردنیاز تامین شود تا پایان سال جاری تمامی طرح های یاس را به بهره برداری می رسانیم.

بهرامی ابراز داشت: پوشش های انجمن خیریه یاس برای نیازمندان غیر از بحث درمان و بستری شامل تهیه و تامین سبد کالا و بسته های تحصیلی، اقدامات حمایتی در روستاها و نیز تامین محل اسکان بیماران و همراهان آنان با دو وعده رایگان روزانه غذایی است.

وی با بیان اینکه خیریه یاس در زیرساخت ها کارهای بزرگی انجام داده است گفت: این خیریّه یک مهمانسرا با ۲۵ اتاق و ۶۰ تخت در بلوار ۲۲ بهمن به بهره برداری رسانده، همچنین پروژه رادیوتراپی با همکاری جهاد نصر ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دستگاه های آن خریداری شده است.

مدیر عامل انجمن خیریه یاس عنوان کرد: بخش آنکولوژی بیمارستان افضلی پور را در یکهزار و ۳۵۰ متر مربع و ۴۸ تخت احداث کرده‌ ایم؛ یک‌ مرکز درمانی با یکهزار و ۵۰۰ متر و ۵۰ تخت مراحل اجرایی خود را می‌گذراند، ضمن اینکه احداث آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان افضلی پور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان تابستان امسال اجرایی و آماده تجهیز می‌شود.

بهرامی افزود: ساختمان نخستین مرکز غربالگری خون ایران توسط کارنما خیر کرمانی در اختیار خیریه یاس قرار گرفته که در ماه آینده بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: این استان در بخش شیمی درمانی کمبود دارد و اکنون ‌وضعیت بیماران در بیمارستان اسفناک و شلوغ است؛ با وجود اینکه سرطان روزانه شایع و بیشتر می‌ شود، استان کرمان زیرساخت کافی برای درمان آن را ندارد.

این مدیر یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مرکز شیمی درمانی با همکاری خانواده مرتضی ملکی خیّر کرمانی(برادر مرحوم مصطفی ملکی که به علت سرطان درگذشته است) آغاز شده که تامین تجهیزات آن با خیریه یاس و بهره برداری از آن با دانشگاه علوم پزشکی است که خدمات آن با تعرفه دولتی یا خیریه محاسبه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha