مرگ هزاران ماهی در سد حلبی‌ ساز بردسیر

طبق گزارشات مردمی، هزاران ماهی به یکباره در سد حلبی ساز بردسیر تلف شده اند. به گفته دادستان شهرستان بردسیر علت این حادثه در دست پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ افشین صالحی نژاد اعلام کرد: به دلیل اهمیت حوزه محیط زیست، موضوع با قید فوریت در دست بررسی است و نتیجه از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری بردسیر نیز گفت: به صورت ویژه پیگیر موضوع است و قرار شده ادارات جهاد و منابع طبیعی علت این حادثه را بررسی و اعلام کنند.

اهالی منطقه علت را خشکی دریاچه می دانند و حدس و گمان هایی در بین آنان از قبیل بهره برداری بیش از حد و لایروبی نشدن سالانه دریاچه توسط دستگاه های متولی مطرح می شود که در حال حاضر نمیشود هیچکدام از آنها را تایید یا رد کرد.

برخی شهروندان معتقدند به علت لایروبی نشدن سالانه، گل و لای تا دریچه سد بالا آمده و فضایی که پیش از این در هنگام خالی شدن آب تا مرز دریچه، مملو از آب بود و محل زیست و مخفیگاه ماهی ها می شد، اکنون به باتلاقی تبدیل شده که مرگ آنها را به دنبال داشته است.

شایان ذکر است؛ سد حلبی ساز در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب مرکز شهرستان بردسیر (در مسیر سیرجان ) و در مسیر جاده روستایی حاج کاکا واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha