توجه به ایمنی زائرین اربعین و پیگیری حمل و نقل ریلی آنان از مهم ترین اصول است

استاندار کرمان سفر زائرین اربعین حسینی را یک اصل مهم دانست و گفت: ایمنی سفر زائرین اربعین سرور و سالار شهیدان با اتوبوس از جاده گرفته تا سلامت راننده ها و مراعات حال زائرین در اولویت است، لذا باید حمل و نقل ایمنی برای آنها در نظر گرفته شود و بهتر است پیگیری لازم برای جابجایی زائران از طریق خطوط ریلی نیز دنبال شود زیرا حمل و نقل ریلی از ترافیک جاده‌ای نیز کم می‌ کند و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدمهدی فداکار در دومین نشست ستاد اربعین حسینی استان در سال ۱۴۰۱ با تاکید بر این موضوع که کار برای اربعین امام حسین(ع)، یک کار دلی بوده و اداری نمی‌ شود به این موضوع نگاه کرد، اظهار داشت: همه آرزومندیم که بتوانیم خدمات ارزشمندی برای زائرین اربعین حسینی انجام دهیم و این کار نیز با همت همه مسئولین دستگاه‌ های ذیربط قابل اجرا خواهد بود.


وی با تاکید بر اینکه باید سردرگمی های مردم در مورد اربعین حسینی را به حداقل ممکن رساند گفت: باید سعی کنیم یک سخن واحد در مورد برنامه های اربعین حسینی، چه در قالب سخنگو و چه در قالب هماهنگی‌ های بین بخشی داشته باشیم تا مردم در مورد برنامه های اربعین دچار سردرگمی نشوند.


مقام عالی دولت در استان کرمان خطاب به شرکت‌ های بزرگ صنعتی و خصوصی استان گفت: این شرکت‌ ها دارای ظرفیت‌ های بالایی هستند و هر چه بیشتر پای کار بوده و متحدتر شوند، شاهد اتفاقات بزرگتری در استان خواهیم بود و انتظار داریم برای برنامه های اربعین حسینی نیز فعال‌ تر باشند.


فداکار در بحث زوار خارجی اربعین حسینی از کشورهای افغانستان و پاکستان و ورود آنها از مرزهای جنوب شرقی کشور گفت: علاوه بر اینکه مرزهای خروج و ورود باید تحت کنترل بوده تا دچار چالش نشویم، اما حتماً باید این زوار تکریم شوند و به آنها خدمات ارائه داده شود.


وی بر تعیین نرخ بلیط‌ های ناوگان حمل و نقل جاده ای برای جابجایی زائرین از سمت استان به مرزهای غربی کشور در اسرع وقت تاکید و عنوان کرد: زائران خارجی امام حسین (ع) حتماً در عبور از کرمان به زیارت مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی می‌آیند و باید تمهیدات لازم برای میزبانی و پذیرایی از این زائران در گلزار شهدای کرمان انجام شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: با همکاری سپاه استان، سه هکتار زمین در اهواز برای زائرسرا در نظر گرفته شده و طراحی اولیه آن انجام شده است.


 سید مصطفی آیت‌ الهی‌ موسوی با بیان این مطلب که زیربنای این زائرسرا ۱۸ هزار مترمربع در نظر گرفته شده، ادامه داد: ۵۰ سوئیت برای خانواده‌ ها و ۵۰ سوئیت تک نفره در این زائرسرا در نظر گرفته شده است و همچنین ۱۰ سوله ۹۰۰ نفری مردانه و ۵ سوله ۴۵۰ نفری زنانه نیز در آن احداث می‌شود.


 مدیر کل انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: مرز شلمچه به عنوان مرز تردد اتباع خارجه است.


 حمید شمس‌ الدینی با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی(ع) باید واکسن‌ های کرونای خود را حتما تزریق کرده باشند، بیان کرد: سامانه «سماح» با سامانه وزارت بهداشت و درمان در خصوص واکسیناسیون لینک شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha