جنوب کرمان، بهشت باغبانی کشور است

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه این منطقه، بهشت باغبانی کشور است، بر استفاده از تمام ظرفیت های این منطقه جهت تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد احمدپور اظهار داشت: جنوب کرمان بهشت باغبانی کشور می باشد و به عنوان عضو کوچکی از مجموعه باغبانی که افتخار خدمتگزاری به جامعه کشاورزی جنوب کرمان نصیب اینجانب شده است، تلاش می‌کنم تا ظرفیت های بالقوه بخش کشاورزی خصوصاً در حوزه باغبانی را به فعلیت برسانم و از ظرفیت های موجود در جهت رشد و شکوفایی منطقه استفاده نمایم.

وی افزود : با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کرده اند، با استفاده از همه ظرفیت های علمی و پژوهشی منطقه در جهت تحقق شعار سال تلاش خواهم کرد.

سعید برخوری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز ضمن تشریح اقدامات و خدمات خود در مدت تصدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: علیرغم مواجهه با سال های سخت اقتصادی و محدودیت منابع مالی دولت و شیوع بیماری منحوس کرونا ، اما موفقیت های خوبی در بخش کشاورزی جنوب کرمان حاصل شد و جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه برتر استان در زمینه اقتصاد مقاومتی معرفی گردید.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار ۳ جشنواره مرکبات و همچنین جشنواره خرمای کلوته در منطقه برگزار شد که در یکی از جشنواره های مرکبات  ۱۸ سفیر از کشورهای مختلف حضور داشتند و این جشنواره ها در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه بسیار موثر بودند به نحوی که برگزاری جشنواره خرمای کلوته باعث شد تا در بازار رقابت از خرمای مضافتی پیشی بگیرد.


رئیس سابق جهاد کشاورزی جنوب کرمان ایجاد منطقه آزاد کشاورزی، کشاورزی قراردادی و بیمه درآمد را به عنوان ۳ برنامه پیشنهادی این سازمان در جهت برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد و بر ضرورت پیگیری و اجرای آنها تاکید نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha