تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان تبدیل به هشداری جدی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه مصرف مواد مخدر در استان کرمان از حالت سنتی به صنعتی در حال تغییر است، افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان را هشداری جدی تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی در حاشیه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر  که در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌ جمهور و در جمع خبرنگاران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه روش های مقابله با مواد مخدر در جهان، به روز شده است، گفت: در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ۶ کمیته فعال شده است، که در این خصوص می توان به کمیته حقوقی و قضایی، مبارزه با عرضه و تولید، شناسایی اموال قاچاقچیان، توسعه مشارکت های مردمی، درمان و حوزه فرهنگی و پیشگیری اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه ایست بازرسی ها، استان کرمان سه مبادی جنوبی، میانی و شمالی دارد، که طبق ۲ مصوبه که در شورای امنیت کشور با حضور استاندار و اعضای شورای تامین استان دریافت کردیم، مقرر شده است که دو ایست بازرسی پشتیبانی شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان با اشاره به پیگیری دو ماموریت اصلی در اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با موارد مخدر استان، که یکی در حوزه مقابله و دیگری پیشگیری است، تصریح کرد: این استان در حوزه مقابله با مواد مخدر در حوزه عرضه از جمله کشت، تولید، حمل، توزیع و مصرف فعالیت داشته است.

رحمان جلالی با بیان این مطلب که امسال امحای مواد مخدر در استان کرمان نداریم، تاکید کرد: تولید مواد مخدر شیشه در افغانستان چند برابر شده و متاسفانه الگوی مصرف مواد مخدر در استان کرمان با سرعت زیادی از سنتی به صنعتی تغییر کرده و این یک هشدار جدی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۶ شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم این کشور کرده است، خاطر نشان کرد: همایش ملی با حضور دستگاه های ۲۴ گانه، دکلمه فرزند شهید توسنگ به عنوان یکی از ۶ شهید سال ۱۴۰۰ ناجا در حوزه مقابله با مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل آنان به کمپ های ماده ۱۶، برگزاری رزمایش، همایش دوچرخه سواران و تجدید میثاق آنان با شهدا بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان می باشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha