شناسایی یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد موقری پور در این رابطه گفت: طی روزهای گذشته، فردی که اقدام به ذبح و قصابی دام کرده و پس از گزش کنه، دچار علایم شده بود به اورژانس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان مراجعه کرده و پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کریمه کنگو، بستری و پس از طی دوره درمان بهبود یافته و مرخص شد.

وی با تأیید این نکته که درمان به موقع در نجات جان بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو بسیار مهم است، افزود: موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است؛ به همین دلیل ذبح دام در معابر عمومی و منازل ممنوع است و فقط در مراکز بهداشتی کشتارگاه‌ ها باید ذبح دام انجام شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: گوشت دام ذبح شده باید حداقل برای ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد در یخچال قرار داده شود و توصیه می‌ کنیم، جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد، مصرف شود و توصیه اکید می‌ شود مردم از مصرف جگر خام خودداری کنند.

شایان ذکر است؛ در طول سال ۱۴۰۰ در سیرجان، تعداد ۳ نفر مشکوک به تب کریمه کنگو بودند که تست تمامی آن ها منفی شد ولی امسال و تا به امروز در سیرجان؛ یک نفر با تست مثبت تب کریمه، یک نفر با تست منفی و یک نفر نیز منتظر جواب تست، شناسایی شده اند.

این دومین مورد ابتلای به این بیماری از ابتدای سالجاری تاکنون در استان کرمان می باشد، مورد اول مربوط به شهرستان رفسنجان گزارش شده است.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha