بهترین راه پیشگیری از کرونا انجام و تکمیل واکسیناسیون است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰ کشور جهان درگیر با موج جدید کرونا شده‌اند و اگر می‌خواهیم گرفتار این موج نشویم باید به نسبت انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر ناصر امینی  اظهار کرد: در جمعیت حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۱۲ سال دُز اول 98.97 درصد و دُز دوم 86.20 درصد و میزان دُز سوم در جمعیت بالای ۱۸ سال 38.38 درصد بوده است؛ همچنین میزان واکسیناسیون در جمعیت ۵ تا ۱۱ سال در دُز اول 16.67 و دُز دوم 7.81 درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: میزان واکسیناسیون دُز سوم کرونا در افراد بالای ۱۸ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۲ تا ۳ درصد از میانگین کشوری آن که ۴۱ درصد بوده پایین‌تر است.

دکتر امینی با ذکر این نکته که خوشبختانه تاکنون ‌موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است، تاکید کرد:‌ ویروس از طریق مایعات بدن، ضایعات پوستی و قطرات تنفسی منتقل می شود، این بیماری مانند کرونا؛ ویروسی است اما گستردگی آن را ندارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به درگیری بیش از ۵۰ کشور در جهان با موج جدید کرونا از تمامی کسانی که جهت انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا در موعد مقرر اقدام نکرده‌اند تقاضا می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کوتاهی در تکمیل واکسیناسیون کرونا باعث کاهش سطح ایمنی افراد در برابر بیماری کرونا شده و در افراد حساس افزایش یافته و نتیجه آن انتقال بیماری و احتمال شروع موج جدید بیماری را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هنوز پاندمی کرونا ادامه دارد و در صورت تغییر وضعیت بیماری تنها باید طبق اعلام مرجع رسمی که ستاد ملی مقابله با کرونا بوده، اقدام کرد و خلاف گفته‌های این ستاد عمل نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha