دیدار هیات پزشکی حج نیجریه با هیات پزشکی حج ایران/ همکاری دو مجموعه با امضای تفاهم‌نامه توسعه می‌یابد

در دیدار هیات پزشکی حجاج نیجریه با جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس مرکز پزشکی حح و زیارت هلال‌احمر ایران، زمینه های مشترک همکاری، بررسی و مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری میان دومجموعه امضا شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ هیات پزشکی نیجریه با حضور در مقر بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مرعشی در این دیدار با تشریح اقدامات هلال‌احمر در زمینه خدمت به زائران خانه خدا گفت: تیم پزشکی هلال‌احمر کار خود را با معاینات حجاج در ایران شروع می‌کند. امسال با توجه به کاهش تعداد زائران، مجموعاً 280 نفر به عنوان کادر درمان اعزام شده اند و در هتل ها پزشکان هلال‌احمر برای رسیدگی به وضعیت زائران بیمار مستقر هستند.

وی افزود: سه درمانگاه تخصصی در مکه با تجهیزات مخصوص داریم که 24 ساعته فعال است. یک بیمارستان با تجهیزات کامل و دارای تخصص‌های داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی و دندانپزشکی با 60 تخت هم در مکه راه اندازی شده که دارای 2 بخش زنان و مردان و یک CCU مجهز است. مرکز پزشکی حج و زیارت می‌تواند تجربیات خود را در زمینه پزشکی حج به اشتراک بگذارد.

در این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های میان ایران و نیجریه در زمینه‌های فرهنگی و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران حج، امضا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha