آموزش مهارت های فنی در ندامتگاه های استان کرمان

مدیرکل زندان‌ های استان کرمان از آموزش ۶۰ رشته فنی به زندانیان و مورد استقبال قرار گرفتن این طرح در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی حسینی گفت: برنامه‌ های فرهنگی تربیتی با محوریت قرآن و نماز، اشتغال و حرفه‌ آموزی و حمایت از خانواده‌ های زندانیان برای تمامی زندانیان با جرائم مختلف در سراسر استان کرمان پیش‌ بینی شده است، که با ورود به زندان برای آن‌ ها اجرا می‌ شود.

وی افزود: کارگاه‌ های خود اشتغالی و مهارت‌ آموزی در داخل زندان ها راه‌ اندازی شده و در حال حاضر این کارگاه‌ ها در زندان ها وجود دارد و تعداد زیادی از زندانیان از این فرصت استفاده می‌ کنند تا بعد از آزادی در مشاغل مختلف به‌ کار گرفته شوند.


مدیر کل زندان‌ های استان کرمان با اشاره به اینکه مددجویان از فضای ایجاد شده در زندان می‌ توانند در جهت پرورش روح خود بهره‌ گیری کنند، تصریح کرد: اداره کل زندان‌ های استان برای توانمند سازی زندانیان و اشتغال آن‌ ها بعد از آزادی برنامه‌ های خوبی دارد.


حسینی با بیان اینکه هزار و ۲۴۰ زندانی در زمینه اشتغال نشسته فعالیت دارند و از این طریق کسب درآمد می‌ کنند، ادامه داد: در سال گذشته ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق و در سه ماهه ابتدای سال جاری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق از محل اشتغال به زندانیان استان کرمان پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha